עומר אצילי פורש מהנבחרת: "הרצון של אנשים לרמוס לא פשוט עבורי"

לאחר ביקורת רבה על זימונו המחודש לנבחרת ישראל, כדורגלן מכבי חיפה שנחשד בקיום יחסי מין עם קטינות תוך שימוש בסמים הודיע על פרישה מהמדים הלאומיים. "מאפסן בארון את מדי הנבחרת ונותן לכולם את השקט שהם צריכים"

זמן צפייה: 01:30

כדורגלן נבחרת ישראל ושחקנה של מועדון הכדורגל מכבי חיפה עומר אצילי, שנחשד בעבר בקיום יחסי מין עם קטינות תוך שימוש בסמים, הודיע הערב (חמישי) על פרישה מנבחרת ישראל. בפוסט שפרסם הערב בחשבון האינסטגרם שלו כתב אצילי: "כעת, מאפסן בארון את מדי הנבחרת ונותן לכולם את השקט שהם צריכים".

זאת, במקביל לביקורת ציבורית נרחבת נגד זימונו לנבחרת, ולאחר שבית הדין של ההתאחדות לכדורגל דרש ממנו להתייצב לדיונים בעתירות נגד שילובו בנבחרת - דיון שעתיד היה להתקיים ב-23 בנובמבר.

"לצערי העמוק, מאז הזימון האחרון שלי לנבחרת קיימת ביקורת נוקבת ושיח נרחב על הנושא. אני ער לכך, כמובן. אין יום שאני לא חושב על זה, קורא על זה, מדבר על זה או שכל אדם שני ברחוב מביע את דעתו בנושא. אני רוצה להגיד בצורה ברורה, שוב, את שנאמר כבר כמה וכמה פעמים - אין יום שעובר ובו אני לא מתחרט על מה שקרה. חרטה גדולה ועצומה. זה לא היה צריך לקרות ואני לא עושה לעצמי הנחות, אפילו לא לרגע", כתב אצילי.

.עומר אצילי במדי מכבי חיפה
''השיח הלא פשוט שסופגים אני והקרובים אליי, חסר כל מידתיות''. עומר אצילי במדי מכבי חיפה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

לדבריו, "לעיתים השיח הלא פשוט שסופגים אני והקרובים אליי, חסר כל מידתיות. טעיתי, אך הרצון של אנשים מסוימים לעיתים בצביעות, פשוט לרמוס, לא פשוטה עבורי. נוכח מחול השדים שמתחולל סביבי, הגעתי למסקנה שזה אחד מאותם רגעים בחיים שצריך לקבל החלטות לא פשוטות. אז קיבלתי החלטה קשה והיום אני זז הצידה, השקט למשפחתי, והצלחת נבחרת ישראל אלו היחידים העומדים לנגד עיניי".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה בתגובה לפרישתו של עומר אצילי מנבחרת ישראל: "טוב שעומר אצילי לא יהיה חלק מנבחרת ישראל. לא ראוי ששחקן שלובש את מדי הנבחרת ומייצג את מדינת ישראל יעשה זאת כאשר עננה חמורה כל כך מרחפת מעליו. יש לקוות שכולם יפיקו לקחים מההתנהלות בפרשה הזאת. השחקנים צריכים להוות דוגמא ומופת לבני נוער ומההתאחדות מצופה להבין שספורט זה קודם כל ערכים ורק אחר כך תוצאות".

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו הוסיפה: "אין ספק שזהו ניצחון! בעקבות העתירה שלנו והמאבק הציבורי שניהלנו, עומר אצילי לא ילבש את מדי נבחרת ישראל, ולא יטיל כתם על מדינה שלמה. יש מחיר להתנהלותו השפלה ולנו מגיעים נציגים ראויים יותר. תודה לשותפות למאבק שדולת הנשים בישראל ובונות אלטרנטיבה".

מארגוני הנשים שהגישו את העתירה נגד אצילי נמסר: "רגע משמעותי במאבק למען הנשים בישראל. ידע כל אדם כי יש מחיר למי שפוגע מינית בנשים, גם אם אתה שחקן כדורגל מצטיין. מעו"ד אורי קידר ואורי כהנא המייצגים את ארגוני הנשים נמסר: "אנחנו מודים להתאחדות לכדורגל שהתעשתה והראתה לאצילי את הדרך החוצה. אנחנו שמחים שהיתה לנו הזדמנות להוביל מהלך היסטורי ששם את המוגנות ואת השוויון המגדרי בחזית השיח הציבור. אפשר לחזור לעודד את הנבחרת בלב שלם".

עומר אצילי ודור מיכה
עומר אצילי ודור מיכה | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בפרשה בה נחשד אצילי, שזכתה לכינוי "פרשת הכדורגלנים והקטינות" שנחשפה לראשונה על ידי אלמוג בוקר בחדשות 13, עלה כי עומר אצילי ודור מיכה, שחקני ליגת העל שבזמנו שיחקו במכבי תל אביב, קיימו יחסי מין עם נערות בנות פחות מ-16.

מהחקירה עלה כי שתי התלמידות פגשו את השחקנים באירוע, ובשלב מסוים החליפו טלפונים. לאחר מכן השחקנים הזמינו מונית שתביא את הנערות מביתן לביתו של אחד מהם, שם הם קיימו יחסי מין. השחקנים נחקרו - וחומר החקירה עבר לפרקליטות, שם החליטו לסגור את התיק נגד השניים.

כזכור, בתחקיר ששודר בחדשות 13 לפני כחודשיים נחשפו ההתכתבויות בין אצילי למיכה, שהראו כיצד פעלו כדורגלנים מהבכירים בישראל במטרה לאתר קטינות, כהגדרתם, ברשתות החברתיות, ולקיים איתן יחסי מין תוך שימוש בסמים.