שיא ישראלי חדש: אפריפה זכה באליפות העולם בריצת 200 מטר

האצן הישראלי בלסינג אפריפה בן ה-18 חצה את קו הגמר באליפות העולם עד גיל 20 שנערכת בקולומביה לאחר 19.96 שניות, וזכה במדליה ראשונה לישראל בריצות הקצרות באליפות העולם. אפריפה: "חלום שהפך למציאות". שר התרבות והספורט טרופר: "זכייתך מביאה גאווה עצומה למדינת ישראל"

זמן צפייה: 00:28

האצן הישראלי בלסינג אפריפה בן ה-18 זכה הלילה (שישי) באליפות העולם עד גיל 20 בריצת 200 מטר, לאחר שחצה את קו הגמר בתחרות שנערכת בקולומביה לאחר 19.96 שניות - וקבע שיא ישראלי חדש. זוהי המדליה הראשונה של ישראל בריצות הקצרות באליפות העולם, ואפריפה למעשה קבע שיא אליפות עולם עד גיל 20.

אפריפה אמר הבוקר: "אין לי מילים. אני ממש מתרגש. לא ציפיתי בכלל לזה. בטח לא בפורום כזה. לא תיארתי לעצמי שאגיע למעמד כזה. זה היה החלום שלי ואני שמח שזה התגשם. אני מאוד מאושר. אין סיכוי שאני אצליח לישון. לא צפיתי בכלל שאהיה ברמה כזאת, לרדת מ-20 שניות זה עולם אחר ואף אחד לא דמיין את זה. גם פודיום גם לרדת מ-20 שניות וגם אלוף עולם זה חלום שנהפך למציאות, זה לא נתפס בכלל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208051052' autoplay='0' credit='' desc='בלסינג אפריפה ומאמנו יגאל בלון לאחר הזכייה' poster='' kid='1_an93c3ac' duration='']

מאמנו של אפריפה, יגאל בלון, אמר: "כיוונתי לאליפות הזאת לפודיום, אבל בלי מספרים. לא ידענו איפה נוכל לסיים אבל ככל שהתקרבנו לאליפות וראיתי שכל מה שתכננו יוצא לפועל, אז כל הסיפור הפך לאיך להגיע בריאים וחזקים בנפש ועברנו את המבחן הזה. מה הלאה? נגיע לאליפות אירופה ושם נדבר".

בלסינג אפריפה בגמר אליפות העולם עד גיל 20 בקולומביה
בלסינג אפריפה בגמר אליפות העולם עד גיל 20 בקולומביה | צילום: איגוד האתלטיקה

עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה, מסר: "היום ראינו תוצאה נוספת של התמדה וכוח רצון. אפריפיה ומאמנו איגור בלון הוכיחו היום שאם תחלום על זה, תוכל להגיע לאן שאתה רוצה. אני כל כך גאה בהם ובכל האתלטים והמאמנים הנמצאים באליפות הזו. להסיר בפניהם את הכובע על המאמצים והגאווה שהם מביאים למדינת ישראל ולספורט הישראלי".

בלסינג אפריפה בגמר אליפות העולם עד גיל 20 בקולומביה
בלסינג אפריפה בגמר אליפות העולם עד גיל 20 בקולומביה | צילום: איגוד האתלטיקה

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: "ברכות לאצן בלסינג אפריפה על הישג חסר תקדים וזכייתו באליפות העולם עד גיל 20! נחישות וכישרון גדול הביאו לניצחון ההיסטורי על קו הסיום ולשבירת שיא ישראלי. בלסינג, זכייתך מביאה גאווה עצומה למדינת ישראל. ישר כוח".

בלסינג אפריפה בגמר אליפות העולם עד גיל 20 בקולומביה
בלסינג אפריפה בגמר אליפות העולם עד גיל 20 בקולומביה | צילום: איגוד האתלטיקה

אפריפה נולד בישראל להורים מגאנה, ושלוש פעמים ברציפות הוא זכה באליפות ישראל בריצת 100 מטר ובריצת 200 מטר. אפריפה הוא שיאן אירופה לנוער, והנער הרביעי בהיסטוריה לרדת מתחת לגבול 20 השניות בריצת 200 מטר.