בפעם השנייה בתולדותיה: בני הרצליה זכתה בגביע המדינה בכדורסל

לאחר שהדיחו את עירוני נס ציונה ואת הפועל חולון מהגביע, בתום משחק דרמטי בהיכל מנורה מבטחים ניצחה הקבוצה מהשרון 82:87 את הפועל תל אביב, וזכתה בתואר ראשון למועדון מאז 1995

Annotation 2022 02 17 230100

בני הרצליה זכתה הערב (חמישי) בגביע המדינה בכדורסל לאחר ניצחון 82:87 על הפועל תל אביב במשחק הגמר שנערך בהיכל מנורה מבטחים ביד אליהו. זוהי הזכייה השנייה של הקבוצה בגביע, והראשונה מאז 1995, אז ניצחה במשחק הגמר את הפועל חולון.

הפועל תל אביב פתחה את העונה בצורה רעה, וספגה ארבעה הפסדים בחמשת המשחקים הראשונים, אך לאחר מכן הצליחה לשפר את מאזנה, והיא ממוקמת כעת במקום השישי בטבלת הליגה. בדרך לגמר הגביע ניצחה הקבוצה את הפועל ירושלים ברבע הגמר, ובחצי הגמר ניצחה את מכבי תל אביב באולמה הביתי של יריבתה העירונית, ללא כוכב הקבוצה ואחד השחקנים הבולטים בליגה, ג'ייקובן בראון.

בני הרצליה, הממוקמת כעת במקום הראשון בטבלת ליגת העל, ניצחה ברבע גמר הגביע את עירוני נס ציונה, ובחצי הגמר ניצחה הקבוצה את הפועל חולון. את משחק הגמר הערב פתחה הקבוצה מהשרון בצורה לא טובה, והפועל תל אביב אף עלתה ליתרון דו-ספרתי, אך בהמשך חזרה הרצליה למשחק, והמחצית הראשונה הסתיימה ביתרון מינימלי של האדומים - 37:39.

במחצית השנייה השתלטה הרצליה על המשחק, תחת הדרכתו של המאמן אורן אהרוני, וסיימה את הרבע השלישי ביתרון 64:66. הרבע הרביעי היה צמוד גם הוא עד הרגע האחרון, ובסופו ניצחה הרצליה ב-5 נקודות הפרש וזכתה בגביע. הסנטר צ'ינאנו אונואקו היה הקלע המוביל של הקבוצה במשחק, עם 30 נקודות.