השור ממאיורקה ניצח באוסטרליה: רפאל נדאל הפך לשיאן תארי הגראנד סלאם

הטניסאי הספרדי גבר על יריבו הרוסי דנייל מדבדב לאחר 5 מערכות ו-5 שעות של משחק רצוף, ובכך שבר את שיא תארי הגרנד סלאם בקריירה של שחקן טניס מקצועי. זכייתו של נדאל מציבה אותו מעל הטניסאים נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר - להם 20 תארים כל אחד

זמן צפייה: 00:45

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל זכה היום (ראשון) בתואר הגרנד סלאם ה-21 בקריירה המקצועית שלו, זאת לאחר שגבר על יריבו הרוסי דנייל מדבדב בדו קרב שנמשך חמש מערכות ו-5 שעות ברוד לייבר ארינה באליפות אוסטרליה. נדאל ניצח ב-3 סטים בתוצאה 6-4 6-4 7-5.

נדאל הניף היום בפעם השנייה בקרייריה שלו את הגביע האליפות האוסטרלי ובפעם הראשונה מזה 13 שנים. מנגד, הרוסי בן ה-25 הפסיד גם בגמר בשנה שעברה, אך זכה בגמר ה-ATP (סבב המאסטרס העולמי) וביסס את מעמדו כשחקן טניס בכיר.

דנייל מדבדב באליפות אוסטרליה הפתוחה
דנייל מדבדב באליפות אוסטרליה הפתוחה | צילום: רויטרס

כזכור, טרם נפתחה אליפות אוסטרליה, הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' עורר סערה לאחר שהסוכן שלו דיווח באופן שגוי לגבי מצבו של הטניסאי לאחר שנדבק בקורונה, דבר שהביא לביטולה של וויזת השהייה שלו במדינה.

אוסטרליה ביטלה היום (חמישי) את אשרת הכניסה של נובאק ג'וקוביץ', שחקן הטניס המוביל בעולם - וכעת עלול ג'וקוביץ' להחמיץ את זכייתו הבאה ב"אליפות אוסטרליה הפתוחה", בשל סירובו לקבל חיסון נגד קורונה.

נובאק ג'וקוביץ' עוטה מסכה
נובאק ג'וקוביץ' | צילום: רויטרס

בעקבות כך, השחקן הסרבי, שזכה 9 פעמים באליפות אוסטרליה הפתוחה, לא השתתף בטורניר הטניס היוקרתי. לארח שעזב את מלבורן, ג'וקוביץ' התנצל בחשבון האינסטגרם שלו וכתב: "זו טעות אנוש לא מכוונת. אנחנו חיים בעידן של מגפה עולמית ולפעמים טעויות כאלה מתרחשות".