בולבול, תגיד לי למה? - ככה

"יש מצווה אחת שאנחנו מקיימים באדיקות והיא לקצוץ לבנים שלנו חתיכה מהבולבול" גדי וילצ'רסקי תוהה אם יצאנו מדעתנו

זמן צפייה: 01:56

גדי וילצ'רסקי:

יש מצווה אחת שאנחנו, החילונים, עדיין מקיימים באדיקות והיא לקצוץ לבנים שלנו חתיכה מהבולבול.

למה אנחנו עדיין עושים את זה? כי כולם עושים את זה. ולמה כולם עושים את זה? כי כולם עושים את זה. כן, אבל למה כולם עושים את זה?

נתחיל בעובדה שהיום כבר אף ארגון בריאות בעולם לא ממליץ יותר על המילה, אפילו בישראל.

העורלה היא חלק בלתי נפרד מאיבר המין, היא מגנה עליו ויש לה תפקיד מרכזי בקיום יחסי מין ובהנאה המינית. הרמב"ם בכבודו ובעצמו אומר שזה הרציונל שעומד מאחוריי כריתת העורלה: לצמצם לנו משמעותית את ההנאה ממין, כדי שלא נצא מדעתנו.

תגידו... יצאנו מדעתנו???

אז נכון, כריתת העורלה מקטינה את הסיכוי לסרטן הפין, אבל מדובר בסרטן מאוד מאוד נדיר. וגם עצם הסרת העורלה, שזה ניתוח כירורגי לכל דבר, עלולה לייצר סיבוכים ויש בה סיכונים.

ונכון שכריתת העורלה יכולה לצמצם את הסיכוי לדלקת בדרכי השתן. אבל אתם יודעים מה אפשר לעשות במקום לכרות את העורלה? לשטוף את הבולבול של הילד שלכם טוב-טוב.

עכשיו אתם תגידו: אבל הילד יהיה שונה! ובולבול לא נימול זה לא יפה!

כן גבירותיי ורבותיי, הבן שלי הולך להיות שונה. הוא הולך להיות ילד שלם בין ילדים שההורים שלהם חתכו להם חתיכה מהגוף כי היה להם לא נעים ממה שיגידו. ויפה? אין דבר יותר יפה מילד שלם.

אבל מה יהיה עם הילד?? הילד יהיה לא יהודי?! תשאלו כל רב והוא יגיד לכם שיהודי הוא זה נולד לאמא יהודייה, בלי קשר לעורלה שלו.

אני לא אומר לכם לא לחתוך, אני בסך הכל אומר לכם תבדקו... בדיוק כמו שאתם בודקים לפני שאתם קונים אייפון או טלוויזיה, הבולבול של הילד שלכם לא פחות חשוב. מילה.

 

*המציג אינו רופא או מומחה לענייני הלכה או דת, ומציג את עמדתו בלבד. אין להתייחס לנאמר בכתבה כהמלצה או כעידוד לפעולה כלשהי