אם גנץ לא יכנס לכנסת, זו תהיה הטעות הגדולה ביותר של ישראל | טור דעה

אז נכון שגנץ אכזב לא מעט מצביעים, כי נכנס אדם עם אידיאולוגיה ושליחות למערכת פוליטית משומנת ודורסנית, אבל הקריירה שלו, ההישגים שהשיג בחייו והעובדה שהוא הקדיש את חייו למדינת ישראל חייבים לתת לו צ'אנס נוסף. מני ארנוס קורא לכם לא להתעלם מהעובדות

בני גנץ יו''ר כחול לבן
בני גנץ יו''ר כחול לבן | צילום: shutterstock

ממש אוטוטו ניגש כולנו להצביע בבחירות, כשרוב האנשים כבר סגורים על המפלגה שהם רוצים להצביע לה ואפילו די גאים בה, חוץ ממפלגה אחת שבוחריה מסתתרים ולא מרימים את הראש. הם משתדלים לא לומר את שמה בקול, כדי לא לחטוף מגוון קללות, האשמות וגידופים -  מצביעי כחול לבן בראשות בני גנץ.

המפלגה שהגיעה לשיא של 35 מנדטים, עומדת כרגע על סף אחוז החסימה רק כי מצביעיו רוצים להעניש אותו, ורק כי הוא הפך לשק החבטות של הפוליטיקה הישראלית. אבל אם גנץ לא יכנס לכנסת, זו תהיה הטעות הגדולה ביותר של ישראל. כי אמנם הוא אכזב לא מעט מצביעים כשנכנס לממשלת אחדות בראשית ביבי, אבל אם מסתכלים על כל מה שעשה מתוך המפלגה, מגיעים למסקנה אחת ברורה – הוא חייב להיכנס לכנסת.

בני גנץ בקרב פעילי כחול לבן
בני גנץ בקרב פעילי כחול לבן | צילום: shutterstock

אל תשכחו שעם כניסתו לפוליטיקה הוא סומן כמושיע של ישראל

כי אם אני מסתכל לאחור ומתייחס רק לחלק של כחול לבן בממשלה, העובדות מדברות בעד עצמן: הם מנעו סיפוח – דבר שאם היה יוצא לפועל היה גורם לנזק גם מול הרשות וגם מול האמריקאים שהתנגדו, הם מנעו חוק צרפתי ופסקת התגברות על בתי המשפט – הנושא עליהם רבו הצדדים בשתי המערכות האחרונות. וגם בקורונה הם עשו דברים ששירתו את האזרח כמו הכנסת פיקוד העורף, מערכת הביטחון וצה''ל למלחמה בקורונה (כולל הקמת מפקדות אלה ואלון). גם קמפיין היציאה מהסגר האחרון "התחסנת-נכנסת" היה תוכנית של כחול לבן עוד לפני שהפכה למדיניות הרשמית של הממשלה.

אל תשכחו, בגלל רצף החלטות שהוא בחר לבצע באומץ, שבשנת 2019 נכנס בני גנץ לפוליטיקה ומיד סומן כמושיע הגדול של מחנה המרכז-שמאל. רבים טענו שרבין החדש הגיע ושזה האיש שיעיף את בנימין נתניהו מכל המדרגות ויישב בכיסא ראש הממשלה.

בני גנץ בביקור בפיקוד העורף
בני גנץ בביקור בפיקוד העורף | צילום: shutterstock

גנץ נגרר לפוליטיקה הרקובה והמגעילה ממנה הוא ניסה להימנע

ואכן ההתחלה ניבאה טובות כשהוא הצליח במערכת הבחירות הראשונה שלו להגיע להישג שמאז שנות ה-90 בתקופת רבין ופרס לא הושג. במערכת הבחירות השנייה הוא אפילו ניצח את נתניהו אך בעקבות התנגדות של ליברמן וכמה חברים במפלגתו לממשלה עם המשותפת, התדרדרנו למערכת בחירות שלישית.

שם באה הנפילה הגדולה שגררה את גנץ לפוליטיקה הרקובה והמגעילה ממנה הוא ניסה להימנע, עם אורלי לוי אבקסיס, יועז הנדל, צבי האוזר ומשה בוגי יעלון. לא נותרו לו הרבה אופציות טובות לבחור בהן, והוא החליט לבסוף להיכנס לממשלת האחדות בראשות נתניהו, ולנסות לשמור ולקדם את הערכים והאידיאולוגיה שלו מתוך הממשלה.

אז נכון שגנץ אכזב לא מעט מצביעים, כי נכנס אדם עם אידיאולוגיה ושליחות למערכת פוליטית משומנת ודורסנית, אבל הקריירה שלו, ההישגים שהשיג בחייו והעובדה שהוא הקדיש את חייו למדינת ישראל חייבים לתת לו צ'אנס נוסף. אולי לא לראשות ממשלה, כאן ייקח עוד זמן עד שהפצע של חלק ממצביעיו יגליד, אבל הוא יותר מראוי להיכנס לכנסת.