הימין מבינים את מה שהשמאל לא מצליח להפנים: יש מחיר שצריך לשלם כדי להמשיך לשלוט

רמות הבוז והלעג להן זוכה בני גנץ רק ממחישות עד כמה המחנה מרכז-שמאל, המתעקשים להיות צודקים ולא חכמים, לא מבין מה צריך לעשות כדי לנצח. ליאור אבני קורא לכל הטהרנים לחזור למציאות

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: Shutterstock

4 מנהיגים היו לליכוד מאז הכנסת הראשונה. רק 4! תחשבו שנייה על הנתון הזה: בגין, שמיר, נתניהו, שרון. זהו. למפלגת העבודה היו יותר מנהיגים רק בעשור האחרון! והמגמה הזאת נכונה לא רק למפלגת העבודה, אלא לכל מחנה המתנגד לליכוד. כי בכל בחירות מכריזים על משיח אחר.

בעקבות הכניסה לממשלת האחדות, בני גנץ זוכה מצד רבים במחנה שהמליך אותו לרמות לעג שגם נתניהו לא זוכה לו. ולמה? רק כי הוא הפר הבטחה. להזכיר לכם שנתניהו הפר כמעט כל הבטחת בחירות שנתן לבוחריו? אין סיפוח, הוא כן ישב עם גנץ, הוא ויתר על משרד המשפטים ועוד אינספור הבטחות שנעלמו מיד אחרי תוצאות הבחירות. אבל הימין נשאר נאמן – ולראיה, הליכוד עדיין מחזיק בכ-29 מנדטים בסקרים. כי הם מבינים את מה שהצד השני לא מצליח להפנים, יש מחיר ששווה לשלם על מנת להמשיך לשלוט.

עוד דעות:

אם גנץ לא יכנס לכנסת, זו תהיה הטעות הגדולה ביותר של ישראל | טור דעה

חודש לבחירות: נתניהו ולפיד נזכרו פתאום שיש ערבים טובים • טור

אם השפה של מרב מיכאלי מעצבנת אתכם - אתם כנראה פשוט שונאים נשים

"להזכיר לכם שנתניהו הפר כמעט כל הבטחת בחירות שנתן לבוחריו?" | צילום: חדשות 13

אז נכון, גנץ הפר את הבטחת הבחירות המרכזית שלו וישב בממשלה עם נתניהו, וגם זה אחרי 2 מערכות בחירות בהן שמר על מילתו. מצד שני, הוא הביא למחנה המרכז-שמאל שליטה אבסולוטית על חצי ממשלה, כולל תיקים בכירים ביותר כמו הביטחון, חוץ, כלכלה, משפטים ותקשורת, התיק שנתניהו נאבק לשמור אצלו בכל ממשלה. משנת 2006 לא הייתה שליטה כזאת של אנשי שמאל-מרכז במשרדי ממשלה שונים וחשובים. אבל לשמאל זה לא מספיק. טעות אחת ואתה בחוץ. הגוש בורח ממנו והופך אותו לבדיחה פוליטית ושולח אותו להביט על אחוז החסימה מלמטה.

בני גנץ
משנת 2006 לא הייתה שליטה כזאת של אנשי שמאל-מרכז במשרדי ממשלה שונים וחשובים. אבל לשמאל זה לא מספיק | צילום: רויטרס

אז ברור שהממשלה הזאת היא מהגרועות שידענו בישראל, אבל לא בגלל זה מענישים מצביעי שמאל רבים את גנץ. כי יותר מכל, הפיכת גנץ לדמות שצריכה להיאבק על עתידה הפוליטי מדגימה עד כמה המחנה הזה מכור לטהרנות. רוצים לדעת למה הימין עדיין בשלטון? כי בין היתר, שם אין טהרנות יתר. הם לא מחפשים משיח חדש בכל פעם. עקביים.