איך נראה יום בחייו של עיוור?

גולשים באינטרנט בכיף שלכם? יש אנשים שבשבילם זה מכשול אדיר. רות נחשון, 35, נשואה+1, איבדה את ראייתה במהלך לידת בנה ומציגה - יום בחיי אדם עיוור

זמן צפייה: 01:53

שלום קוראים לי רות נחשון ואני עיוורת מזה כחמש שנים.

אשמח לשתף אתכם, איך נראה יום סטנדרטי מתוך חייו של אדם עיוור.

בכל בוקר אני לוקחת את בננו אוריה לבית הספר יחד עם רוקסי כלבת הנחייה המדהימה שלי (מהמרכז בבית עובד)

ובכל בוקר אנחנו מסכנים את חיינו מחדש. מה שעבורכם הוא דבר כמעט בלתי מורגש, עבורי הוא מכשול קטלני, ואני מדברת על המכוניות שחונות על המדרכה ולא משאירות מקום למעבר.

אני נאלצת לרדת יחד עם רוקסי ואוריה לכביש בעוד שהתנועה זורמת ללא הפסקה.

אחר כך, בדרכי חזרה אני פוגשת, תרתי משמע, את כל הצמחייה של התושבים ושל המועצה בישוב בו אני גרה הפולשת החוצה לשטח הציבורי.

והנה דוגמא אמיתית וכואבת, בדרך לאסוף את אוריה מהצהרון נתקלתי בשיח קקטוס גדול והמזכרת שקיבלתי ממנו היו קוצים בכתף ושריטה יפה על הלחי.

ואז אני מגיעה הביתה, מקום המבטחים שלי. נכנסת למחשב, וגולשת באינטרנט, דבר כל כך פשוט ובסיסי עבור כל אחד, ועבורי – מאמץ רב וחריקת שיניים.

אז תאמינו או לא, יש גם דברים טובים, וב-25 לאוקטובר יכנס לתוקף חוק הנגשת אתרי האינטרנט, שיאפשר לאנשים כמוני לגלוש בקלות וליהנות מחופש המידע שכולכם נהנים ממנו.

אבל זו רק טיפה קטנה בתוך ים של אתגרים לא פשוטים.

ואני רוצה לפקוח את עיניכם, כי אם כל אחד יעשה מאמץ קטן, ייקח אחריות על המעשים שלו, ויהיה קשוב יותר לזולת ולא רק לעצמו, תאמינו לי שנוכל להתגבר על כל המכשולים.

לפרטים נוספים חפשו "עיוורון מאיר עיניים" בגוגל

 

עוד בדיבור:

הטרדות מיניות מנקודת מבטה של אישה חירשת

גברים, תסתמו את הפה! ללוסי אהריש נמאס

שיוויון זה שיוויון! מה מפריע לכם בגנן במקום בגננת?