שי גולדן יודע למה נתניהו הפיל את המל"ט

מקורות טובים בלשכת ראש הממשלה סיפרו לשי גולדן את השתלשלות האירועים, זאת שטרם הובאה לידיעת הציבור. הנה היא לפניכם

זמן צפייה: 03:20

מקורות טובים מאד בלשכת ראש הממשלה ושר הביטחון סיפרו לי בדיוק את השתלשלות האירועים, זאת שטרם הובאה לידיעת הציבור. זה הולך בערך ככה:

שבת בבוקר, מערכת המכ״ם של חיל האוויר מזהה תנועת מטוס ללא טייס שמנסה לחדור למרחב האווירי הישראלי. הבקרים מעבירים את המידע ללשכת שר הביטחון שמעביר אותה לראש הממשלה. ראש הממשלה שומע: ״מל״ט איראני״ וקופץ את אגרופיו בשמחה: ״הנה הזדמנות לדחיית פרסום המלצות המשטרה״. הוא מורה לחיל האוויר להפילו ואז דורש ממפקד חיל האוויר להזניק מטוסי אפ-16 כדי לתקוף את עמדת השיגור והשליטה של המל״ט. במקביל, הוא מעלה על הקו לשיחת ועידה את עלי חמינאי ואת באשר אל אסד, מעדכן אותם במתקפה הישראלית ומספר להם כיצד לעקוף את מערכת ההגנה של המטוסים מפני טילי קרקע אוויר. ״תפילו לי את המטוס״, הוא מבקש מאסד וחמינאי, ״אני זקוק לזה ממש. ביום שני המשטרה מפרסמת את ההמלצות נגדי בתיק אלף ואלפיים ואני זקוק לספין טוב״. אסד וחמינאי חברים. הם משתמשים במידע המוקדם שנתן להם ראש הממשלה ומצליחים להפיל מטוס אחד. כשביבי מקבל את הידיעה, הוא מצוי בחדרו בבלפור לצד שרה. הם מתחבקים ומתנשקים בשמחה: ״יש! ניצלנו! עכשיו לא יפרסמו את המלצות המשטרה״.

נכון שזה נשמע כמו תסריט חולני ודפוק ופסיכי במיוחד? אז זהו, שאתמול, שעה שמטוסי חיל האוויר תקפו בסוריה בסיסים איראניים וסוריים, היו לא מעט ישראלים שטענו ברשתות החברתיות שהתסריט הזה אינו כה מופרך. ״מלחמה בצפון״, הם טענו, ״היא אינטרס של נתניהו. עוד ספין מבית היוצר של ביבי. למה הוא היה מוכרח להפיל את המל״ט? למה דווקא עכשיו? למה הוא הורה לתקוף בסוריה? אה, זה ברור: בגלל החקירות״.

עכשיו, אני מבין שכולנו פה הפכנו לקצת פרנואידים ולקצת פסיכים. ולביבי יש חלק לא מבוטל בכך. אבל יש הבדל בין צינים, פרנואידים וקונספירטיבים לבין עיוורים, מנותקים ואווילים. החזית האיראנית בגבול הצפון היא עניין שמלווה אותנו כבר למעלה משנה. ישראל עסוקה בפעילות צבאית גלויה וסמויה עשרות פעמים בחודשים האחרונים. נתניהו מנהל פגישות ושיחות עם נשיא רוסיה ועם גורמים אחרים באיזור, בכדי להילחם בסכנה האסטרטגית הגדולה הזאת לישראל. אז לפעמים, גם כששונאים את ביבי וחושדים בו ורוצים בנפילתו, אפשר ורצוי לפקוח את העיניים; להביט במציאות באופן מפוכח ולהבין שהמזרח התיכון אינו רוקד לצלילי גחמותיו של נתניהו. ושלפעמים דברים מתרחשים בגלל שישראל באמת מוקפת בגורמים שמבקשים את רעתה. וגם שלפעמים, אפילו אם רק פעמים בודדות, נתניהו עוסק באמת בטובת ישראל ומקבל החלטות מתוך מקום שמועיל לה. את יום הקרב של אתמול הוא ניהל למופת. ובכלל, מי שבקי מעט בהיסטוריה של החלטותיו יודע שהוא זהיר מאד ושקול מאד על ההדק.

אז אפשר לרצות להחליף את נתניהו. אפשר להתפלל אפילו שיורשע במעשים בהם הוא חשוד. אבל רצוי לזכור שהוא לא האויב. האויב יושב מעבר לגבול ומתחמש ללא הרף מתוך מטרה לפגוע בישראל. ולפעמים, ביבי, אפילו ביבי, דואג באמת לישראל ולביטחונה. לכו חפשו אוייבים אחרים. יש מספיק מהם סביבנו. והם ימשיכו לשלוח מל״טים וטילי קרקע אוויר, בלי שום קשר לשום חקירת משטרה כאן.