"כל משפחתי עלתה לארץ אך ממשלת ישראל השאירה את סבתא שלי מאחור"

זהו סיפורה של ארגה אייציש, אך הוא זהה לסיפורים רבים של משפחות אתיופיות יהודיות, שעלו לישראל ונאלצו להשאיר בני משפחה מאחור

זמן צפייה: 01:56

הצטרפו למאבק

 

שלום. שמי ארגה אייציש. נולדתי באתיופיה ועליתי לישראל עם משפחתי לפני 19 שנים. בעצם, לא עם כל משפחתי. סבתא שלי, אישה שהייתה המשענת של כל המשפחה, נשארה לבד מאחור.

הסיפור שלי זהה לסיפורים רבים של משפחות אתיופיות יהודיות שעלו לישראל ונאלצו להשאיר בני משפחה מאחור.

סבתא שלי, בזונש יגזאו, היום כבר בת 99, הייתה האמא השנייה שלנו. חמשת הילדים שלה כבר עלו לארץ. יש לה 40 נכדים ו-80 נינים שגרים בארץ, שמשרתים בצבא ביחידות מובחרות, שלקחו חלק בקרבות להגן על המדינה שלנו.

והיא עדיין שם, לבדה.

לפני חודש נסעתי אליה לביקור, לפגישה ראשונה אחרי 19 שנה. עמדתי מולה בעיניים דומעות וגוף רועד, והיא חיבקה אותי חזק, כאילו מפחדת שעוד שנייה תתעורר מחלום ולא תראני והתחילה ללחוש לי אם אני זוכרת אותה ושהיא אוהבת אותי ושאני אקח אותה בכל דרך ואאחד אותה אתנו.

הבטחתי לה שאלחם למענה בכל כוחי ובקרוב אביא אותה לישראל. אני ניצבת כאן ומבקשת מראש הממשלה בנימין נתניהו:

הבטחות יש לקיים!

בשנת 2015 התקבלה החלטה פה אחד להעלות את שארית יהודי אתיופיה ועד היום הממשלה רק דוחה את העניין. במשרד הפנים כל הזמן מבטיחים שעוד מעט סבתא שלי תעלה ובינתיים עברו 20 שנה.

ולא רק היא- 8000 יהודי אתיופיה ממתינים כבר 20 שנה לעלות ולהתאחד אם בני משפחתם. אתה גורם לחלק מאתנו לאבד את יקירנו בלי להגשים את החלום לעלות לארץ הקודש

אני מבקשת ומתחננת בפניך: תן לי את הזכות להגשים לסבתא שלי את המשאלה להיות איתי ועם שאר המשפחה.

ביבי- הבטחת, תקיים!