מלחמת העולמות של יום העצמאות: מעצמת המנגלים מול מעצמת הטבעונות

אנחנו יודעים בדיוק מה עובר לכם בראש: "שוב טל גלבוע באה לחפור ולבאס. הפעם היא בטוח רוצה להרוס לנו את המנגל המסורתי" - אבל בואו נדבר תכל'ס- כל חג נהיה חג המנגל המסורתי

זמן צפייה: 01:50

טל גבלוע:

אני יודעת מה עובר לכם בראש - שוב זאתי באה לחפור ולבאס, הפעם היא בטח רוצה להרוס לנו את המנגל המסורתי. אבל בואו נדבר תכל'ס, כל חג נהיה חג המנגל המסורתי.

כל שנה חוגגים את חג החירות- עם שולחנות עמוסים שלילת חירות, חוגגים עצמאות לעמינו, ועל הדרך שוללים עצמאות לכל יצור חי באותו היום. חוגגים סתם שבת מנוחה, וגוזרים על החיות מנוחת עולמים.

אבל לצד מעצמת מנגלים, ישראל היא גם מעצמת טבעונות.

הנשיא ריבלין מזמין כל שנה ביום העצמאות את מצטייני הנשיא למנגל בביתו- מנגל צמחוני, אשת ראש הממשלה התבטאה נגד פרקטיקת המשלוחים החיים, קמפיינים של הקהילה הטבעונית מככבים בשלטי חוצות, העיתונים מלאים בפרסומים על מוצרים טבעוניים לקראת יום העצמאות, בתי הקפה והמסעדות מלאים באופציות טבעוניות נהדרות ואפילו מותגים שמושתתים על לקיחת חיים, מתחילים לייצר מוצרים טבעוניים.

אז באיזה צד של המעצמה אתם רוצים להיות?

העולם כולו צועד לטבעונות פשוט כי אין ברירה - לא נותר לבעלי החיים ולנו זמן, אנחנו מחריבים בידינו את העולם שלנו – תעשיית המזון מן החי היא התעשייה המזהמת ביותר בעולם, יותר מכל כלי הרכב יחדיו.

בואו נהיה חכמים, מצפוניים, בואו נחגוג את חגינו במשמעות המלאה שלהם, חירות זו חירות לכולם, עצמאות זו עצמאות לכולם. כמה קל, כמה נגיש.

אז יום עצמאות שמח לכולם, גם לבני האדם, וגם לבעלי החיים.