ישראל חוגגת את מעבר השגרירות לירושלים והפלסטינים עדיין תקועים בעבר

באווירת ה"איים נוט יור טוי" אמרנו השבוע לעולם –ירושלים מפסיקה להיות צעצוע שרבים עליו - היא בירת ישראל. אז אנחנו נחגוג, והפלסטינאים יכולים להמשיך להיתקע בעבר

זמן צפייה: 01:44

מזל טוב, יש לנו עיר בירה. וכמה סימבולי שהעברת השגרירות לירושלים התרחשה בול, אבל בול על מהומות הנכבה על הגדר בעזה. ויום אחרי הזכייה שלנו באירוויזיון.

באווירת ה"איים נוט יור טוי" אמרנו אתמול לעולם –ירושלים מפסיקה להיות צעצוע שרבים עליו  -  היא בירת ישראל.

אז אנחנו נחגוג, ואתם, הפלסטינאים- יכולים להמשיך להיתקע בעבר.

אתם כבר לא מעניינים כמו פעם. העולם עייף מלטפל, להקשיב ולחבק ולדאוג לכם. אתם החמצתם כל הזדמנות להסכמי שלום עם ממשלות שמאל וימין, עם רבין ועם ברק ועם אולמרט ועם ביבי - רק כי הרגשתם שאפשר לשחק בישראל ובקהילה הבינלאומית. כל מטומטם יודע שאם הייתם רוצים שלום - כבר מזמן היה שלום.

טראמפ הוא אולי לא דיפלומט גדול, אבל יש לו עין שמבחינה בין טוב לרע, וראייה עסקית פשוטה שאומרת: ההנהגה הפלסטינית הייתה צריכה כבר מזמן להתחנן לשבת למשא ומתן עם מדינה כמו ישראל - במקום זה היא מחנכת לרצח, מתבטאת באנטישמיות ומממנת רוצחים באופן גלוי.

אז נגמר הסיפור. טראמפ סימן לעולם שאפשר וצריך להתקדם - בטח כשמדובר בהכרזה המובנת מאליה על הבירה הכי מובהקת של מדינה כלשהי בעולם הזה.

בעתיד הקרוב, כנראה שכלום לא ישתנה, הפלסטינים תמיד יהיו מסכנים כי זה אזור הנוחות שלהם. וזו המהות שלהם וזה התפקיד שלהם בעולם הערבי - להציק לישראל.

אז אנחנו נמשיך לחגוג את עיר הבירה שלנו, והפלסטינים ימשיכו לשלם את מחיר הטרור שלהם ואת חוסר ההבנה שהקהילה העולמית כנראה המשיכה הלאה והבינה שמדובר בחבורת סחטנים בינלאומית של כסף, קורבנות אין סופית ותשומת לב.