"נמאס לי לשמוע אנשים שאין להם מושג ירוק בתורה, מביעים ביקורת על כל טיעון הלכתי שנשמע להם מוזר"

בדיוק כמו שלא תעלו על דעתכם לפטור בנחרת בוז הנחת יסוד היוצאת מפיו של חוקר אסטרונומי, ככה בדיוק מגוחך לבטל דעה הלכתית היוצאת מפי רב

זמן צפייה: 01:47

דנה ורון, חוזרת בתשובה ואשת תקשורת:

התורה היהודית היא דבר נורא דעתני. יש לה מה להגיד לי מהרגע שאני קמה בבוקר ועד הרגע שאני הולכת לישון.

ללמוד אותה לוקח זמן, והרבה. ובדיוק בגלל זה נמאס לי לשמוע אנשים שאין להם מושג ירוק בתורה, מביעים ביקורת והערות על כל טיעון הלכתי שנשמע להם מוזר.

התורה מתערבת לי באורח החיים על כל צעד ושעל, החל מהביס של התפוח וגם, סליחה, כשאני יוצאת מהשירותים. היא נושאת בחובה שכבות שלמות של עומק, החל מהפשט אח״כ הדרש, הרמז וכל הדרך אל הסוד, הקבלה.

דורות שלמים של חקירה, העמקה והתבוננות בפלא הזה שנקרא תורה צברנו, מתוך עמנו יצאו גאונים כמו הרמב״ם, רש״י ורבי שמעון בר יוחאי- אלה בחרו להקדיש את חייהם להבנה, לפירוש ולביאור  הכתב הנהדר הזה שנקרא תורה.

אם נשווה את זה רגע לימינו, הרי שעיסוק בחקר התורה ראוי לכבוד לפחות באותה המידה לה זוכה היום חקר הביולוגיה, הפיזיקה או ההיסטוריה האנושית, ובדיוק כמו שלא תעלו על דעתכם לפטור בנחרת בוז איזו הנחת יסוד היוצאת מפיו של חוקר אסטרונומי מבלי שהייתה לכם היושרה ללמוד קודם ולהעמיק בחקר האסטרונומיה, ככה בדיוק מגוחך ויומרני לבטל דעה הלכתית היוצאת מפי רב ומורה הוראה שהקדיש את חייו ללימוד מכמני התורה, מבלי שטרחתם קודם להעמיק.

כל הלכה או רעיון יושבים על טיליי טילים של שכבות עומק ואין שום דרך להסביר בקטנה למה לא שירת נשים או למה כן קידוש בלי לפחות לפתוח ספרים.

אז, בבקשה ממכם, בפעם הבאה שאיזו מצווה נשמעת לכם מגוחכת, חכו רגע. צאו מנקודת הנחה שאתם נוגעים בקליפה הדקה, בקצף הגלים של אוקיינוס עמוק מיני ים, שלא באמת הייתה לכם ההזדמנות לחקור