הגיע הזמן שערביי ישראל יתגייסו לצה"ל

צה"ל וערבים. שתי מילים שכשהן מופיעות באותו משפט זה בדרך כלל כניגודים. אבל יוסף חדד, ערבי-נוצרי שהתגייס לצה"ל, חושב אחרת.

זמן צפייה: 01:52

צה"ל וערבים. שתי מילים שכשהן מופיעות באותו משפט זה בדרך כלל כניגודים.

הגיע הזמן למשהו אחר. בסופו של דבר צה"ל הוא לא צבא הגנה ליהודים. הוא צבא הגנה לישראל.

בקיץ 2006, בעיצומה של מלחמת לבנון השנייה, חיזבאללה ירו טילים רבים לעבר ייישובי הצפון 

ואז זה קורה, שני טילים נופלים על העיר נצרת- העיר הערבית הכי גדולה בארץ . אגב, זאת גם עיר ילדותי. כתוצאה מהפגיעה נהרגים שני ילדים תמימים ונפצעים עוד 18 אנשים.

על המגזר הערבי להבין שאם וכאשר תפרוץ שוב מלחמה, הטילים של האויב לא יפסחו עלינו. המדינה שלנו קטנה ויישובים ערביים יש בצפון, במרכז ובדרום. והאויבים שלנו לא מכוונים לפני שפוגעים בנו.

כאשר צה"ל נלחם כדי להגן על המדינה הוא נלחם גם כדי להגן על המגזר הערבי שחי כאן.

עוד נקודה חשובה היא נושא השוויון בנטל. ערביי ישראל מהווים כ-20% מתושבי המדינה. אנחנו תמיד טוענים לקיפוח, הרי אנחנו משלמים ארנונה ומס הכנסה, אבל האם זה באמת מספיק?

התשובה היא לא. עלינו לתרום למדינה, לקחת חלק בנטל ולהתגייס לצבא. רק אז נוכל לדרוש שוויון אמיתי.  האמת? אם נתגייס זה יבוא באופן טבעי. בצה"ל כולם הופכים להיות חלק ממשפחה אחת גדולה. זאת הזדמנות לחיבור אמיתי בין כל המגזרים. הרי צה"ל ידוע ככור ההיתוך הכי טוב בעולם. אתם יכולים לשאול אותי כערבי נוצרי שהתגייס לצבא ומרגיש שווה זכויות כמו כל יהודי.

יודעים מה? בואו ניקח נשימה עמוקה. יכול להיות שלהתגייס לצבא זה עוד נשמע רחוק מהמציאות בשלב זה. אבל כצעד ראשון אפשר להתנדב לשירות לאומי בבתי החולים, חינוך מיוחד, גני ילדים, משטרה ועוד מגוון רחב של אפשרויות. זה רעיון לא רע בכלל, גם לתרום למדינה וגם לתרום לקהילה.

הגיע הזמן שלנו להתקדם, ליצור עתיד טוב יותר לעצמנו, להיות חלק מהמדינה, להיות עֲרֵבִים זה לזה.