הנזיפה האמריקנית בישראל: "ציפינו לפחות הרוגים אזרחים בעזה"

פרסום ראשון: בכירים בממשל ביידן אמרו לישראל כי אמנם צה"ל עבר לשלב פחות עצים - אבל כמות ההרוגים האזרחים הבלתי-מעורבים גדולה למדי. "על-פי המספרים שלנו - מתים למעלה מ-150 אזרחים עזתים בכל יום", הדגישו. בישראל השיבו: "היחס בין הרג הבלתי מעורבים למחבלים משתפר מדי שבוע"

זמן צפייה: 01:29

פרסום ראשון: ברקע חילוקי הדעות בין הממשל האמריקני לישראלי בשאלת "היום שאחרי" המלחמה, במהדורה המרכזית פורסם הערב (חמישי) על אודות מתיחות בין ירושלים לוושינגטון גם בנוגע לשלב הנוכחי של הלחימה בעזה.

בכירים אמריקנים וישראלים קיימו שיחות בימים האחרונים, ובממשל ביידן אמרו לישראל כי אמנם צה"ל עבר לשלב פחות עצים - אבל כמות ההרוגים האזרחים הבלתי-מעורבים גדולה למדי: "אחד מהמאפיינים העיקריים מבחינתנו במעבר לשלב הבא של הלחימה, הייתה הציפייה שכמות האזרחים הבלתי-מעורבים תפחת משמעותית. זה לא קורה מספיק. על-פי המספרים שלנו - מתים למעלה מ-150 אזרחים עזתים בכל יום". בישראל השיבו: "היחס בין הרג הבלתי מעורבים למחבלים משתפר מדי שבוע".

חיילים עזה חרבות ברזל
תיעוד מפעולות כוחות צה"ל ברצועה | צילום: דובר צה"ל

הדברים הללו מגיעים ברקע המחלוקות בין ישראל לממשל ביידן, בין היתר בשל העובדה שכבר ימים ארוכים נתניהו וביידן לא שוחחו, וגם את הפגישות שקיים כאן בארץ שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לפני כשבוע הגדירו גורמים ישראלים כ"מתוחות" ואף "מתוחות מאוד".