זעם בארה"ב והסכמה במערכת הביטחון: "נתניהו מוותר על החטופים"

ברקע חזרת המשלחת מקהיר, בארה"ב זועמים על ישראל: "נסוגתם מעסקה שאתם הצעתם". תמימות דעים במערכת הביטחון: בינתיים, נתניהו ויתר על החטופים. בכיר ביטחוני: "עסקת עכשיו תוכל למנוע מלחמה אזורית". גורם מדיני בסביבת נתניהו: "מצג שווא, רה"מ לא יסכים לחלק מדרישות חמאס"

זמן צפייה: 02:34

בצל החיסולים והמשך המלחמה, יצאה היום (שבת) משלחת ישראלית בהובלת ראש המוסד דוד ברנע וראש שב"כ רונן בר לקהיר, להמשך השיחות על עסקת חטופים והפסקת אש - וחזרה לארץ אחר הצהריים. מקורות מצריים אמרו לחדשות 13 כי בחמאס אמרו למצרים שחיסולו של הנייה הקפיא את המגעים - אך לא ישהה אותם לאורך זמן.

בתוך כך, במהדורת השבת דווח כי ארה"ב זועמת על ישראל והעבירו מסרים שלפיהם ירושלים "נסוגה מעסקה" שהיא עצמה הציעה. גורם מדיני בסביבת נתניהו מסר: "יש מצג שווא כאילו יש עסקה סגורה על הפרק וישראל מעכבת אותה. זה פשוט לא נכון, חמאס לא מחזיר תשובות, מתעקש לשחזר מספר מזערי של תושבים ושישראל תיסוג מציר פילדלפי – אלו דרישות שרה"מ פשוט לא יסכים להן, גם אם יש גורמים במערכת הביטחון שמוכנים לוויתורים הללו. נתניהו לא מוכן למסור את רצועת עזה לידי חמאס".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מתייחס לדברים שנאמרו בשיחות סגורות עם נשיא ארצות-הברית. ראש הממשלה מתמיד ברצון שלו לשחרר את כלל חטופינו, החיים והחללים כאחד. ראש הממשלה לא מתערב בפוליטיקה האמריקנית, ויעבוד עם כל מי שייבחר לנשיאות - כפי שהוא מצפה גם מהאמריקנים לא להתערב בפוליטיקה הישראלית".

הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ברקע, משפחות חטופים ומפגינים למען שחרורם הפגינו מחוץ לבתיהם של שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, ודרשו תשובות על "גרירת הרגליים במשא ומתן". ממטה המשפחות נמסר כי הן "מזמינות את עם ישראל להצטרף אליהם למאבק החשוב הערב - ולקרוא יחד איתם לקדם ולממש את עסקת נתניהו שתחזיר את 115 החטופים הביתה, החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".

במקביל, בוטלה השבוע ההפגנה נגד הממשלה בקפלן. ממטה המשפחות נמסר כי האירועים מתקיימים בהתאם להנחיות פיקוד העורף ובתיאום עם כוחות הביטחון.