דיונים חשובים על התקציב? שר האוצר סמוטריץ' טס לפריז

דיונים על עדכון מסגרות התקציב, נקודות זיכוי ממס והרחבת מענק העבודה ייאלצו להתקיים בלי שר האוצר - שטס לפריז לאחר שביקר בשבוע שעבר בארה"ב. סמוטריץ' אמור היה לעצור בבירת צרפת בדרך לארץ, אך מסיבה שטרם התבררה הוא שב לישראל - ואז המריא שוב

Whatsapp Image 2023 02 28 At 1
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טס הבוקר (ראשון) לפריז, לאחר שציין כי קיצר את ביקורו בארצות הברית ושב ארצה במיוחד כדי "ללוות את תהליך החקיקה וההידברות של המהפכה המשפטית". עיתוי נסיעתו של סמוטריץ' תמוה במיוחד, שכן היום צפויים להתקיים דיונים על התקציב, כגון נקודות זיכוי ממס והרחבת מענק העבודה.

סמוטריץ', שביקר בשבוע שעבר בארצות הברית, תכנן להמשיך לפנמה, להשתתף בכנס שרי האוצר של מדינות דרום אמריקה - ולאחר מכן התכוון לבקר בפריז כחניית ביניים בדרכו ולחזור לארץ רק בעוד שבוע, אך מסיבה מסוימת הוא שב ארצה קודם ואז טס שוב לפריז.

השר סמוטריץ' בפגישתו עם השגריר בוושינגטון מייק הרצוג
השר סמוטריץ' בפגישתו עם השגריר בוושינגטון מייק הרצוג

במהלך ביקורו בארצות הברית ספג שר האוצר ביקורת קשה, הן מצד ישראלים והן מצד חברי הקהילה היהודית בארה"ב - שסיפקו לו קבלת פנים צוננת והפגינו מחוץ לכנס שבו נשא דברים על רקע חקיקת חוקי המהפכה המשפטית, תוך שהם דורשים להשאיר את ישראל דמוקרטית. בין היתר, המוחים קראו לעבר סמוטריץ' קריאות כגון "בושה", "אוהבים את ישראל" ו"סמוטריץ' הביתה".

בחשבון הטוויטר שלו התייחס שר האוצר לנאומו בבונדס, אך לא להפגנה שנערכה מחוצה לו, וכתב: "כנס מדהים של הבונדס בוושינגטון. איזה חיבוק למדינת ישראל, חיבוק ליהדות התפוצות וחיבוק לכלכלה הישראלית.‏ אני יוצא מכאן מלא תקווה! ‏חזקים ביחד".