זלנסקי על סיוע ישראלי לאוקראינה: "מאמין שזה עניין זמני"

לאחר הביקור של שר החוץ באוקראינה, נשיא המדינה נאם בוועידת מינכן לביטחון ואמר כי "אנחנו נלחמים בגוליית שמנסה להשמיד את המדינה שלנו. אנחנו דוד ואנחנו נלחמים, אבל עדיין אין לנו את הרוגטקה. ישראל עדיין לא הביאה את הרוגטקה"

שר החוץ אלי כהן לצד נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי
שר החוץ אלי כהן לצד נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי | צילום: שלומי אמסלם, לע"מ ומשרד החוץ

ברקע ביקור שר החוץ אלי כהן באוקראינה שהסתיים הבוקר, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר היום (שישי) בוועידת מינכן לביטחון כי "אנחנו נלחמים בגוליית שמנסה להשמיד את המדינה שלנו. אנחנו דוד ואנחנו נלחמים, אבל עדיין אין לנו את הרוגטקה. ישראל עדיין לא הביאה את הרוגטקה - אך אני מאמין שזה עניין זמני".

את הדברים אמר הנשיא האוקראיני בשיחת וידאו בפתח ועידת מינכן לביטחון, שמתמקדת ברובה במלחמה במדינתו. עוד הוסיף זלנסקי ברמיזה לרוסיה: "גוליית החל להפסיד שטחים, הוא בטוח ייפול כבר השנה". הוא דחק בבעלות בריתו להבטיח ש"אין אלטרנטיבה לניצחון שלנו".

"בשנה הבאה", הבטיח זלנסקי, "בואו נתכנס כאן במינכן לכנס שאחרי המלחמה, למען אירופה חופשייה ועולם חופשי. בזמן שבעלות בריתה של אוקראינה דנות בסיוע של טנקים, בקרמלין בודקים דרכים 'לחנוק' את מולדובה".

מוקדם יותר היום נחת השר אלי כהן בישראל לאחר ששב מביקורו באוקראינה. הוא נפגש עם הנשיא זלנסקי ועם שר החוץ המקומי דמיטרו קולבה. "ישראל תומכת בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה באופן חד וברור", כתב כהן בחשבון הטוויטר שלו לאחר המפגש.

"הפעילות הטרוריסטית של איראן באוקראינה ראויה לגינוי ולמהלכים מעשיים מצד הקהילה הבינלאומית", הוסיף. לדברי כהן, בפגישתו עם זלנסקי, הוא הבטיח שישראל תרחיב את הסיוע שהיא מעניקה לאוקראינה, מבלי להתייחס לאיזה סוג של סיוע, ו"שנהיה שותפים לשיקום אוקראינה גם אחרי המלחמה".