נתניהו משיב לביידן: "המדיניות שלי נתמכת על ידי רוב הישראלים"

לאחר שהנשיא ביידן טען כי נתניהו "פוגע בישראל יותר ממה שהוא תורם לה", ראש הממשלה הגיב לדברים בריאיון ל"פוליטיקו", ואמר: "אני לא יודע למה ביידן התכוון, אבל אם הוא התכוון לכך שאני מוביל מדיניות נגד רוב הציבור הישראלי ושזה פוגע באינטרסים של ישראל, הוא טועה בשני הסעיפים"

זמן צפייה: 03:19

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בריאיון ל"פוליטיקו" האמריקני כי המדיניות שלו "נתמכת על ידי הרוב המכריע של הישראלים". את הדברים אמר בתגובה להתבטאותו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שאמר הלילה כי נתניהו "פוגע בישראל יותר ממה שהוא תורם לה".

"אני לא יודע למה ביידן התכוון, אבל אם הוא התכוון לכך שאני מוביל מדיניות נגד רוב הציבור הישראלי ושזה פוגע באינטרסים של ישראל, הוא טועה בשני הסעיפים", אמר נתניהו בריאיון. "זאת לא המדיניות הפרטית שלי בלבד, מדובר במדיניות שנתמכת על ידי הרוב המכריע של הישראלים. הם תומכים בפעולה שאנו נוקטים להשמדת גדודי הטרור הנותרים של חמאס. הם אומרים שברגע שנחסל את החמאס, הדבר האחרון שעלינו לעשות הוא להכניס לעזה את הרשות הפלסטינית שמחנכת את ילדיה לטרור ומממנת טרור. והם גם תומכים בעמדתי שעלינו לדחות באופן מוחלט את הניסיון לכפות עלינו מדינת טרור פלסטינית".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "רוב הישראלים מבינים שאם לא נעשה זאת, נחזור לטבח של ה-7 באוקטובר. לכן, המדיניות שלי היא המדיניות של רוב הישראלים. הרוב המכריע מאוחד כפי שלא היה מעולם, והם מבינים מה טוב ומה חשוב לישראל - והם צודקים".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בריאיון שהעניק לפנות בוקר לרשת MSNBC, ביידן ביקר בחריפות את נתניהו, והודיע שמדינתו לא תקבל מוות של עשרות אלפי עזתים נוספים - ואמר שהוא שוקל להגיע לביקור נוסף בישראל כדי לנאום בפני הכנסת. "לנתניהו יש את הזכות להגן על ישראל ולרדוף אחרי חמאס, אבל הוא חייב לשמור על חיי החפים מפשע שנפגעים כתוצאה מהמלחמה", אמר הנשיא, ותקף: "לדעתי, הוא יותר פוגע בישראל מאשר עוזר לה בכל מה שקשור לדעת הקהל הבינלאומית".

לצד הביקורת, ביידן חזר על תמיכתו במדינת ישראל והודיע כי ההגנה עליה היא "קריטית" לתפיסתו. "אני לעולם לא אעזוב את ישראל, לכן אין קו אדום בו אני אפסיק את משלוחי הנשק לכיפת ברזל וכדומה", הודיע. בהמשך, בתגובה לשאלה על קווים אדומים שהוא בכל זאת מציב, השיב: "יש קו אדום שאסור לחצות - אסור שיהיו עוד 30,000 הרוגים כתוצאה מרדיפה אחרי חמאס, ישנן דרכים אחרות לעשות את זה". בהקשר זה הוסיף כי פעולה ישראלית ברפיח אינה מקובלת עליו.