לאחר הצגת המתווה, פסימיות בסביבת נתניהו: "סיכוי נמוך לעסקה"

לאחר שנשיא ארה"ב הציג את המתווה הישראלי לעסקת חטופים, בסביבת ראש הממשלה טוענים: "גם הפעם הולכים למבוי סתום". בכירים בממשלה חוששים שנתניהו לא ילך עד הסוף מטעמים של הישרדות פוליטית. במקביל, קבינט המלחמה מתכנס לראשונה מאז נאום ביידן, וצפוי לדון גם על סוגיית היום שאחרי

זמן צפייה: 03:07

לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן חשף את המתווה הישראלי לעסקת חטופים, והדבר הביא לשיח ער במערכת הפוליטית, בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פסימיים הערב (ראשון) בנוגע לסיכויים לעסקה, ומסרו כי "נקודת המוצא שלנו היא שגם הפעם הולכים למבוי סתום - הסיכוי לעסקה מאוד נמוך". בכיר ישראלי הוסיף: "ביידן הביך את ישראל מול הקבינט, שלא ידע מה אושר".

החשש שמרחף בקרב בכירים בממשלה הוא שנתניהו לא יסכים ללכת עד הסוף, בין היתר בשל החשש להרכב הממשלה ולשרידותה הפוליטית. על כך משיבים לי בסביבתו: "מוקדם עוד לדבר על הסוגיות הפוליטיות, מהסיבה הפשוטה שכרגע אין שום אינדיקציה שחמאס מעוניין בעסקה".

רה"מ בנימין נתניהו בכנסת
רה"מ בנימין נתניהו בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במקביל לדברים, הערב מתכנס קבינט המלחמה, וזאת למעשה הפעם הראשונה מאז נאומו של ביידן בערב שבת שהקבינט מתכנס לדון בפרטי המתווה. עוד נמצאת על הפרק גם סוגיית "היום שאחרי" בעזה, שמתקשרת באופן ישיר למתוווה.

וברקע האירועים הללו - בסוף השבוע הגיעה הזמנתו של נתניהו לנאום לקונגרס, ובסביבת נתניהו רוצים להגיע לוושינגטון עוד החודש. קרי, במהלך יוני, בשבועות הקרובים. זאת בין היתר ברקע הלחץ הבינלאומי שהולך וגובר על ישראל להפסיק את המלחמה וההליכים המשפטיים שמתנהלים נגד ישראל בבתי הדין בהאג.