המגעים לנורמליזציה: משלחת סעודית תיפגש עם אבו מאזן

כחלק מהמאמץ להשיג נורמליזציה, משלחת סעודית רמת דרג תבקר מחר ברמאללה אצל יו"ר הרשות הפלסטינית, והשגריר הסעודי החדש יגיש לו את כתב האמנה. מקורות פלסטיניים: המשלחת שוקלת לבקר במסגד אל-אקצא. נשיא איראן: "המאמצים לנורמליזציה לא יצליחו"

זמן צפייה: 01:37

כחלק מהמאמץ להשיג נורמליזציה, משלחת סעודית רמת דרג צפויה לבקר מחר (שלישי) ברמאללה אצל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. המשלחת, בראשותו של השגריר הסעודי המיועד ברשות הפלסטינית, נאיף בן בנדר א-סודירי, תגיע כדי לדון עם אבו מאזן בנורמליזציה הסעודית המסתמנת עם ישראל.

העילה הרשמית לביקור היא הגשת כתב האמנה של השגריר המיועד לאבו מאזן, אך לפי מקורות פלסטיניים מדובר בערוץ הישיר שייפתח בין מקורביו של אבו מאזן לבין השגריר, שמשמש גם כשגריר בירדן, וכך יוכלו ברשות להתעדכן בפרטי ההסכם המסתמן בין ישראל לבין סעודיה. השגריר הסעודי שוקל לבקר במסגד אל-אקצא או בהר הבית אם לוח הזמנים יאפשר זאת, והוא הוא ייצטרך לתאם זאת עם ישראל.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2509232020' autoplay='0' credit='CNN' desc='נשיא איראן: "המגעים לנורמליזציה לא יצליחו"' poster='' kid='1_9xsk6ksn' duration='33']

בריאיון ל-CNN אמש, אמר נשיא איראן איברהים ראיסי כי המאמצים להגיע להסכם בין ישראל לסעודיה בתיווך אמריקני "לא יצליחו". לדבריו, הסכם בין ישראל לסעודיה, שבה מצויים כמה מהאתרים הקדושים ביותר לאיסלאם, "יהיה בבחינת פרס לישראל וישנה את הגיאו-פוליטיקה של המזרח התיכון".

בתוך כך, איתות להתקדמות במגעים בין ישראל לסעודיה: שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן צפוי להגיע לישראל באמצע אוקטובר. בנוסף, ההערכה היא שראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע לבית הלבן בנובמבר - בהתאם להצהרת ביידן.