הקבינט צפוי לדון שוב על מצב הרשות הפלסטינית

פרסום ראשון: במערכת הביטחון צפויים להציג לשרי הקבינט מהלכים מעשיים מול הרשות הפלסטינית, ובצה"ל מוטרדים מהצעת החוק המבקשת לפצות נפגעי טרור מכספי הפלסטינים בשל החשש שהיא תזרז את קריסתה הכלכלית של הרשות

זמן צפייה: 01:47

אחרי שהנשיא ביידן ביקש מנתניהו לפעול עבור הרשות הפלסטינית ובשל החשש במערכת הביטחון ממצבה של הרשות, במהדורה המרכזית פורסם הערב (חמישי) שהקבינט המדיני-ביטחוני, שייתכנס בקרוב - אולי כבר ביום ראשון - צפוי לדון גם בסוגייה הזו. ההכרעה לגבי מועד הכינוס תתקבל בדרג המדיני ביממה הקרובה.

מערכת הביטחון צפויה להגיע לשרים עם שתי סוגיות מרכזיות בעניין הפלסטיני, שמטריד מאוד בחודשים האחרונים גם את גורמי הביטחון - אבל גם את ממשל ביידן: הצעת החוק שמקודמת בימים אלה, שמבקשת למעשה לקחת סכום מכספי הפלסטינים המוקפאים, ובאמצעותו לשלם למשפחות של נפגעי טרור - שבית המשפט פסק שמגיע להם פיצוי מהרשות הפלסטינית.

אם המהלך הזה יימשך, לפי הערכות במערכת הביטחון, הוא ירוקן את הקופה ויוביל הלכה למעשה לזירוז הקריסה הכלכלית של הרשות הפלסטינית. את האזהרה הזו השמיעה מערכת הביטחון באוזני הדרג המדיני.

יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן
יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: רויטרס

הסוגייה הנוספת היא קידום מעשי בפועל של צעדים עבור הרשות הפלסטינית בדמות שורה של צעדים כלכליים, אזרחיים ואנרגטיים. בדיון הקודם, הקבינט למעשה אישר מדיניות ישראלית שתפעל לחיזוק הרשות. בדיון הקרוב הוא צפוי לדון בהם באופן מעשי - כשברקע השרים סמוטריץ' ובן גביר מתנגדים לחלק ניכר מההקלות לפלסטינים.

גורמים מדיניים אמרו לחדשות 13 כי עיתוי הדיון מגיע כשברקע סיטואציה מורכבת מאוד מול האמריקנים בגלל שלל נושאים. בוושינגטון הבהירו לנתניהו שמצופה ממנו לנקוט צעדים עבור הרשות, ולא לקדם מהלכים שיפגעו בה.