ראש המוסד לשעבר: "נורמליזציה עם סעודיה אפשרית בהחלט"

יוסי כהן נשא דברים בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי inss, ואמר כי הוא נשען על ידע אישי בנושא. "יש במזרח התיכון עידן חדש של מנהיגים אמיצים - אפשר לייצר איתם משהו גדול וחשוב יותר"

יוסי כהן, המקור

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן נשא דברים היום (ראשון) בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי inss, ואמר כי "נורמליזציה עם סעודיה אפשרית בהחלט". הוא הוסיף: "אני נשען על ידע אישי בנושא, אם המגעים יתנהלו נכון, עם ערבויות של ארצות הברית, עם אמירות מסוימות לגבי הפלסטינים אבל לא בהכרח מדיניות מעשית - זה אפשרי".

״מוחמד בן סלמאן, בחור צעיר, מכירים את העבר שלו ומה שעשה, ואנו רואים שהוא מנהיג משהו אחר", אמר כהן, "לא מתעלם מארה"ב אבל יש אלטרנטיבות - לא רוצים למכור לי F35? לא אלמן סעודיה. מעביר מסר שיש אלטרנטיבות, לו ולחבריו. ראינו במודיעין בעבר לכל אורך הדרך את המגעים שמתנהלים בין סעודיה לכל העולם. לא ראיתי את המגעים האלו כל כך פומביים בעבר, למשל עם סין".

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

"ישראל צריכה לנסות להיכנס לנעליהם של הסעודים - ולהבין שזה שיש להם יחסים לא מצביע במשהו על יחסי סעודיה עם ישראל", הוסיף כהן, "יש דברים שקורים ברמה הבילטראלית שאינם בהכרח משפיעים על מדינת ישראל. יש במזרח התיכון אכן עידן חדש של מנהיגים אמיצים כמוחמד בן זאיד, כדוגמת המלך המרוקני, המלך הבחרייני - אפשר לייצר איתם משהו גדול וחשוב יותר".