בשבוע הבא: נתניהו יבקר בטורקיה וייפגש עם ארדואן

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא לטורקיה ב-28 ביולי. הוא ייפגש עם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן. שלושה ימים קודם לכן יבקר במדינה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ורה"מ בנימין נתניהו
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ורה"מ בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לשכתו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הודיעה הערב (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע לביקור במדינה בשבוע הבא, ב-28 ביולי. באותו שבוע יבקר במדינה גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בלשכת ראש הממשלה אישרו את ההודעה,  כמו כן, נתניהו יבקר גם בקפריסין בשבוע הבא.

מטעם לשכת הנשיאות הטורקית נמסר: "הנשיא ארדואן יארח את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ב-28 ביולי 2023. במהלך הפגישות, ייבחנו היחסים הבילטרליים בין טורקיה וישראל במטרה לקדם את שיתופי הפעולה בין המדינות".

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס

אתמול הודיעה מרוקו כי אחרי שישראל הכירה בסהרה המערבית, המלך מוחמד השישי הזמין את נתניהו לביקור במדינה. מלשכת נתניהו נמסר כי "ההזמנה שוגרה במכתב אישי חם שבו הודה המלך למדינת ישראל על נכונותה להכיר בריבונות מרוקו בסהרה המערבית.

"המלך מוחמד השישי כתב לראש הממשלה כי ״הביקור יפתח אפשרויות חדשות לחיזוק היחסים בין מדינותינו״. בעקבות ההזמנה, ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי ושר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, סיכמו לתאם מועד קרוב לביקורו הראשון של ראש הממשלה נתניהו במרוקו".