הרצוג המריא לטקס לזכר י"א חללי מינכן: "נעסוק בעבר ובעתיד"

לאחר הפתרון שהושג בפיצוי 11 משפחות הספורטאים, נשיא המדינה המריא לביקור בגרמניה וישתתף בטקס לציון יובל לטבח באולימפיאדת מינכן. הרצוג ינאם גם בפני הבונדסטאג וייפגש עם הקנצלר שולץ: "כל ביקור בגרמניה נושא איתו מטען עמוק"

זמן צפייה: 03:44

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל המריאו הבוקר (ראשון) לביקור ממלכתי בגרמניה כדי להשתתף בטקס לציון 50 שנה לטבח 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן לצד משפחות הספורטאים.

בשבוע שעבר הוסר החרם הישראלי לאחר שממשלת גרמניה הגיעה לסיכום עם המשפחות על הפיצוי שיינתן להן בסך כ-28 מיליון אירו ל-11 המשפחות. הטקס ייערך מחר אחר הצהריים והנשיא הרצוג צפוי לנאום שם בעברית.

הרצוג הבוקר לפני המראתו לגרמניה
הרצוג הבוקר לפני המראתו לגרמניה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

הרצוג הוזמן על ידי מקבילו הגרמני פרנק וולטר שטיינמאייר והוא צפוי לבקר גם במחנה הריכוז ברגן בלזן. הוא גם ינאם בפני הבונדסטאג, בית הנבחרים הגרמני, וייפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ בברלין. ביקורו של הרצוג יסתיים ביום שלישי בשעות הצהריים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-3008222113' autoplay='0' credit='' desc='מאבק אלמנות הספורטאים ממינכן. כתבתו של טל שורר' poster='' kid='1_pnqaeayg' duration='']

"כל ביקור בגרמניה נושא איתו מטען אנושי עמוק", אמר הרצוג. "אנחנו נעסוק בעבר ובעתיד. אבקר במחנה הריכוז ברגן בלזן, שאותו שחרר אבי יחד עם חיילי הצבא הבריטי ב-15 באפריל 1945. החלק העיקרי של ביקורי, יהיה בטקס הזיכרון במלאות 50 שנה לטבח הנורא של י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן בשנת 1972. אשתתף שם עם משפחות הנרצחים, צמרת גרמניה ועם בכירי הוועד האולימפי הישראלי".

עוד אמר הרצוג: "כמו כן, אופיע בפני הבונדסטאג הגרמני, בית הנבחרים, ואחשוף את תחושותיי המדיניות בנושאים העיקרים שעל הפרק כולל תוכנית הגרעין האיראני".