נתניהו נגד ראש ממשלת בריטניה: "שולח מסר נוראי לחמאס"

ראש הממשלה התראיין ל"דיילי מייל" הבריטי ותקף את התנהלות הממשלה של קיר סטארמר: "ממשלת בריטניה הקודמת הייתה ברורה בתמיכתה לישראל, אך הממשלה החדשה שולחת מסרים מעורבים". נתניהו התייחס לעיכוב משלוחי הנשק של בריטניה לישראל ואמר: "מערערים את יכולתנו להגן על עצמנו"

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר וראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90 / רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר בריאיון ב"דיילי מייל" שפורסם הלילה (חמישי) באי הבריטי, ואמר: "ממשלת בריטניה הקודמת הייתה ברורה בתמיכתה בישראל אחרי 7 באוקטובר, אך לצערי הממשלה הנוכחית שולחת מסרים מעורבים".

"הם אומרים שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה, אך מערערים את יכולתנו לממש את הזכות הזו, הן על ידי היפוך עמדתה של בריטניה לגבי ההאשמות האבסורדיות שהעלה התובע של בית הדין הבינלאומי נגד ישראל והן על ידי עיכוב מכירת נשק לישראל. בזמן שאנחנו נלחמים מול ארגון הטרור שביצע את הטבח ב-7 באוקטובר", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הסביר כי "לאחרונה, ממשלת בריטניה החדשה השעתה 30 רישיונות לייצוא נשק לישראל, ימים לאחר שחמאס הוציא להורג שישה חטופים ישראלים, ושלח מסר נורא לחמאס". עוד הוסיף נתניהו כי "ההחלטות המוטעות הללו לא ישנו את נחישותה של ישראל להביס את חמאס".

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר
ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר | צילום: רויטרס

על צווי המעצר שביקש להוציא התובע בהאג כרים ח'אן נגד בכירים ישראלים אמר נתניהו: "אם צווי המעצר יונפקו נגד מנהיגי הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, זה יסכן את יכולתן של כל הדמוקרטיות בעולם להילחם בטרור, כולל בריטניה". לדבריו, "הנשיא ביידן ונוספים כינו את צווי המעצר הללו 'מקוממים'".

"התובע של בית הדין האשים בצורה כוזבת את מנהיג ישראל בהרעבה מכוונת של אזרחים - ומדובר בהשמצה שערורייתית שאי אפשר להסביר בשום דרך מלבד אנטישמיות. היא תכתים לעד את המוניטין של בית הדין הבינלאומי", אמר נתניהו ולאחר מכן המשיך: "העקרון פשוט: צדק לכל העמים - פרט ליהודים".

Whatsapp Image 2024 07 14 At 1
שר החוץ של בריטניה, דייוויד לאמי

בתחילת החודש שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי הודיע כי בריטניה תשעה מיידית 30 מתוך 350 רישיונות ייצוא הנשק שלה לישראל, מ"חשש שייעשה שימוש בנשק הזה כדי להפר את החוק הבינלאומי".

לדברי לאמי, אין מדובר בסנקציה תמידית: "זה לא אמברגו, אלא צעדים שלא צפויים להשפיע מהותית על ביטחון ישראל". הוא הדגיש כי ההשעייה לא תשפיע על אספקת רכיבים המיועדים למטוסי קרב מסוג F-35. "בריטניה תמשיך לתמוך בזכותה של ישראל להגנה עצמית, בכפוף לחוק ההומניטרי הבינלאומי", סיכם לאמי. "נמשיך לעבוד עם ישראל כדי להתמודד עם איומי איראן".