ארה"ב נגד הדחת דני דיין: "לשמור על עצמאות יד ושם"

אלן ג'רמיין, השליחה המיוחדת מטעם ארצות הברית לנושאי שואה במשרד החוץ, הגיבה על ניסיון ההדחה של יו"ר יד ושם דני דיין. "ארה"ב מעריכה את העבודה החשובה של יד ושם ואת פועלו של מנהל המוזיאון. אנו משתפים פעולה בנושאי החינוך, הזיכרון וחקר השואה. שמירה על עצמאות המוסדות הללו ברחבי העולם היא המפתח להתמודדות עם הכחשת השואה", אמרה

דני דיין
דני דיין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אלן ג'רמיין, השליחה המיוחדת מטעם ארצות הברית לנושאי שואה במשרד החוץ, הגיבה הערב (שבת) על ניסיון ההדחה של יו"ר יד ושם דני דיין. בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה היא כתבה: "ארה"ב מעריכה את העבודה החשובה של יד ושם ואת פועלו של מנהל המוזיאון. אנו משתפים פעולה בנושאי החינוך, הזיכרון וחקר השואה. שמירה על עצמאות המוסדות הללו ברחבי העולם היא המפתח להתמודדות עם הכחשת השואה".

מוקדם יותר השבוע התייחס שר החינוך יואב קיש בריאיון לחדשות 13 לפרסום שלפיו הממשלה מתכוונת לפטר את יו"ר "יד ושם" דני דיין, במטרה למנות איש ליכוד במקומו. קיש לא הכחיש את הדברים - ואמר: "ש טענות קשות בנוגע להתנהלות של דני דיין ביד ושם. הטענות האלו ייבדקו, גם משפטית, ואני מאוד מקווה שיימצא שהוא יתנהל כשורה - אם לא, נצטרך לטפל בזה".