בישראל מבהירים: "מו"מ תחת אש - או במקביל לשחרור חטופים"

בישראל מעריכים שהלילה תגיע רשימת חטופים נוספת שתאפשר עוד יום הפוגה - אך דורשים שלא תהיה התקדמות לגיבוש עסקה רחבה וחדשה לפני שחרור כל הילדים והנשים שבשבי. כמו כן, אחרי שהעסקה הזו תושלם בשתי פעימות נוספות מחר ומחרתיים - באותם תנאים בדיוק - ישראל מעוניינת לגבש עסקה רחבה יותר שתכלול שחרור של גברים וחיילות

זמן צפייה: 02:02

ברקע שחרור 12 החטופים בפעימה השישית היום (רביעי), בישראל מעריכים שהלילה תגיע רשימת חטופים נוספת שתאפשר עוד יום הפוגה - אך דורשים שלא תהיה התקדמות לגיבוש עסקה רחבה וחדשה לפני שחרור כל הילדים והנשים שבשבי.

כמו כן, אחרי שהעסקה הזו תושלם בשתי פעימות נוספות מחר ומחרתיים - באותם תנאים בדיוק - ישראל מעוניינת לגבש עסקה רחבה יותר שתכלול שחרור של גברים וחיילות. בהמשך, הכוונה היא גם לשחרר חיילים. עבור זה ישראל מוכנה לעלות את המחיר שהיא תשלם, כלומר, מחבלים עם דם על הידיים וכן תנאים אחרים בנושא ההומניטרי.

בכיר ישראלי אמר הערב לחדשות 13: "התנאי הישראלי ברור - משא ומתן מתנהל או תחת אש, או כשבמקביל נמשך שחרור החטופים. זה גם מה שנגיד מחר לבלינקן, עם הגעתו ארצה". גורם מדיני אחר אמר כי בירושלים מוכנים ל-24 ימי הפוגה בסך הכול, כדי לאפשר שחרור של כלל החטופים.

בינתיים, ברקע הדיווחים השונים, בכירים ישראלים מבהירים: "אין אפשרות שבה הלחימה לא תתחדש".