האזהרה של הנציגויות בארה"ב: עלייה בסיקור השלילי של ישראל

ברקע התקדמות החקיקה של המפכה המשפטית, כמה מנציגיה של ישראל בארצות הברית העבירו מסר חריג, לפיו ניתוח שנעשה בנציגויות מצביע על עלייה בסיקור הנושא המשפטי, וכך גם ברמת ההתנגדות והתוכן המופץ נגד ישראל. האזהרה מתמקדת בהשלכות על היחסים מול האמריקנים

זמן צפייה: 01:16

פרסום ראשון: ברקע התקדמות החקיקה של המהפכה המשפטית, הערב (שלישי) מתפרסם במהדורה המרכזית כי כמה מנציגיה של ישראל בארצות הברית העבירו במהלך הימים האחרונים אזהרה חריגה למשרד החוץ שבירושלים, ולפיה על פי ניתוח שנעשה בנציגויות בארצות הברית, עולה עליה בהיקף הסיקור סביב העניין המשפטי, אבל גם ברמת ההתנגדות והתוכן המופץ נגד ישראל ונגד התנהלותה בסוגיה המשפטית.

"המסגור התקשורתי מתמקד בחשש הכבד לאופיה הדמוקרטי של ישראל. מזהים מגמה שמחריפה עוד את הביקורת בשבועות האחרונים, כשבמוקד ההשלכות האפשריות על יחסי ישראל-ארה״ב וגם הקשר בין התפוצות לישראל", נאמר בהודעה. "הפרסומים המדוברים נגד ישראל נכתבים בחלק גדול מהמקרים על ידי כאלה שנחשבים כתומכי ישראל מובהקים - מה שעלול ליצור רושם שיש ירידה בתמיכה בישראל". כמו כן, "הדיווחים המרובים על משיכות כספים מגופים ציבורים ופרטיים עשויות לנרמל את טקטיקת החרם על ישראל".

גורם מדיני אומר בתגובה כי מדובר בתופעה מדאיגה, שמאפיינת את מרבית מדינות המערב ולא רק ארה״ב. הוא מוסיף כי הדברים מטרידים עוד יותר כשהם מגיעים מצד תומכי ישראל בולטים. ממשרד החוץ בירושלים לא נמסרה תגובה.