הנשיא ביידן מברך את ישראל: "גאים להיחשב לחברים ובעלי ברית"

נשיא ארה"ב בירך את ישראל לכבוד יום העצמאות במכתב מיוחד שפרסם: "כשבן גוריון הכריז על עצמאות ישראל, הוא הודיע על לידתה של מדינה המבוססת על חירות, צדק ושלום". גם מזכיר המדינה בלינקן בירך: "נמשיך לפעול יחד לקידום השילוב של ישראל באזור"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: אריה לייב אברהם, פלאש 90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הלילה (רביעי) ברכה למדינת ישראל לכבוד יום העצמאות ה-75: "כאשר בן גוריון הכריז על עצמאות מדינת ישראל, הוא הודיע על לידתה של מדינה המבוססת על חירות, צדק ושלום. רק 11 דקות לאחר מכן, הנשיא טרומן הכריז כי ארה"ב תהיה המדינה הראשונה המכירה במדינת ישראל. כיום, אנחנו גאים להיחשב בין הראשונים בחברים ובבעלי הברית של ישראל".

גם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בירך את המדינה: "מאז שהנשיא טרומן הכיר במדינת ישראל דקות ספורות לאחר הכרזת העצמאות הישראלית, חלקו מדינותינו ידידות מיוחדת הנובעת מאינטרסים משותפים ומערכים דמוקרטיים. במהלך 75 השנים האחרונות, המדינות בנו שותפות שמתעלה מעל הפוליטיקה, ומיטיבה עם תושבי שתי המדינות. נמשיך לפעול יחד לקידום השילוב של ישראל באזור, ונישאר מחוייבים בצורה בלתי מעורערת לביטחון ולדמוקרטיה של ישראל, וננסה לחזק עוד יותר הקשר בין שתי המדינות".

נשיא ארה"ב בישראל תום ניידס הצטרף לרשימת המברכים ממדינתו, ובסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו אמר: "אנו חוגגים 75 שנים של יחסים חזקים ופוריים בין שתי המדינות שלנו. ראינו את ישראל במהלך שנותיה הרבות הופכת למנהיגה במזרח התיכון".

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, בירכה גם היא בעזרת ציוץ בטוויטר: אנו חוגגים 75 שנים של דמוקרטיה בלב המזרח התיכון, ו-75 שנות ידידות בין ישראל לבין אירופה".

גם קנצלר גרמניה אולף שולץ בירך את ישראל, בעזרת ציוץ בעברית:

נזכיר כי אמש הודיע הנשיא ביידן על ריצה לכהונה נוספת כנשיא, והוא יתמודד לבחירה מחודשת כמועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות שצפויות להתקיים בשנה הבאה.

"לכל דור יש רגע שבו הם נאלצו לעמוד על הדמוקרטיה, לעמוד על חירויות היסוד שלהם", כתב ביידן בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, "אני מאמין שזה שלנו. זו הסיבה שאני מתמודד לבחירה מחודשת כנשיא ארצות הברית. הצטרפו אלינו. בואו נסיים את העבודה".

הנשיא ביידן כבר הודיע בשבוע שעבר כי יכריז בקרוב על ריצתו המחודשת, ובביקור באירלנד הוא אמר: "אנחנו נכריז על זה בקרוב יחסית, והביקור כאן רק חיזק את תחושת האופטימיות שלי לגבי הדברים שאפשר לעשות".

בעבר אמר ביידן שהוא מתכנן לרוץ לתפקיד פעם נוספת, אבל העובדה שלא הודיע על כך באופן רשמי גרמה לתחושת חוסר ודאות בקרב תומכיו הדמוקרטים של בן ה-80, אחד מהמנהיגים המבוגרים בעולם, שלא ידעו האם הנשיא באמת יחליט להתחייב לארבע שנים נוספות.