המתקפה של טראמפ: "נתניהו אכזב, גלנט טיפש"

אחרי שהנשיא ביידן התייצב שוב לצד ישראל, הנשיא לשעבר לשעבר סיפק כמה התבטאויות חריגות בכנס תומכים בפלורידה, כאשר טען שראש הממשלה אכזב אותו, והוסיף ביקורת גם על שר הביטחון. על חיזבאללה: "חכמים מאוד"

זמן צפייה: 04:42

בעוד בישראל מתחוללת מלחמת חרבות ברזל, נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ סיפק הלילה (חמישי) התבטאויות חריגות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. הוא אמר כי "נתניהו לא היה מוכן וישראל לא הייתה מוכנה", זאת בהתייחס לכשל המודיעיני שהוביל למתקפת הפתע הרצחנית של חמאס. "כשמדברים על מודיעין, הם חייבים להיות מסודרים מאד מכיוון שהם נלחמים בכוח גדול מאד, פוטנציאלית באיראן, אבל זה משהו שלא היה להם".

טראמפ נשא דברים בנאום שנשא בכנס תומכים בפלורידה, על חיסול מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני בשנת 2020 הוא אמר: "זו הייתה מתקפה טובה, מדויקת, תוך שניות זה נגמר אבל נתניהו אכזב אותי, זה היה נורא. הוא סירב לסייע ואז ניסה לקחת על זה קרדיט. לעולם לא אשכח את זה".

בנוסף אמר הנשיא לשעבר כי שמע את שר הביטחון אומר כי "אנחנו מקווים שחיזבאללה לא יתקוף מהצפון, זו נקודת התורפה'", והשתלח בגלנט כשקרא לו "טיפש". הוא הוסיף: "חיזבאללה מאוד חכמים, ולהם יש איזה שר הגנה או משהו שאומר 'אני מקווה שחיזבאללה לא יתקוף אותנו מהצפון'. מי שמע על אידיוט שאומר דבר כזה?".

רה"מ נתניהו והשר גלנט במוצב סאלם הסמוך לג'נין
רה"מ נתניהו והשר גלנט | צילום: שיר תורם, פלאש 90

מלשכת שר הביטחון נמסר הבוקר בתגובה: "שר הביטחון גלנט לא התייחס ולא התבטא בשום דרך למיוחס לו בפרסומים השונים, לפיהם 'הוא מקווה שחיזבאללה לא יתקפו אותנו מצפון'. מדובר בספקולציה מופרכת - שר הביטחון משוכנע ובטוח בכוחם של צה״ל וגופי הביטחון לפגוע בכל אויבנו, כפי שפועלים כעת נגד החמאס בעזה".