גלנט שוחח עם שר ההגנה האמריקני: "מחויבים למנוע מאיראן גרעין"

שר הביטחון שוחח לראשונה מאז כניסתו לתפקיד עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין, ומלשכתו נמסר כי השר הדגיש את הצורך ברתימת הקהילה הבינלאומית לשיתוף פעולה בנושא האיראני. בנוסף, גלנט הביע את מחויבותו כלפי העמקת שיתופי הפעולה הצבאיים, הבטחוניים והטכנולוגיים בין מערכות הביטחון בשתי המדינות

מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ושר הביטחון יואב גלנט
מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ושר הביטחון יואב גלנט | צילום: רויטרס / תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הערב (רביעי) לראשונה מאז כניסתו לתפקיד עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין. מלשכת שר הביטחון נמסר כי גלנט הדגיש בשיחה את מחויבותה של ישראל לעשות כל שנדרש כדי למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני המאיים על מדינת ישראל ועל העולם כולו, והדגיש את הצורך ברתימת הקהילה הבינלאומית לשיתוף פעולה בנושא.

השר גלנט הדגיש בדבריו בפני מזכיר ההגנה את חשיבות הקשרים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית, המתבסס על ערכים ואינטרסים משותפים. שר הביטחון הביע בנוסף את מחויבותו כלפי העמקת שיתופי הפעולה הצבאיים, הבטחוניים והטכנולוגיים בין מערכות הביטחון בשתי המדינות.

יואב גלנט
יואב גלנט | צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

עוד הוסיפו בלשכת שר הביטחון גלנט כי הוא סקר בפני מזכיר ההגנה את תמונת המצב הנוכחית בגזרות השונות בהן פועלת ישראל, והשניים שוחחו על תרומתם של הסכמי אברהם ליציבות הביטחונית במזרח התיכון, וסיכמו כי יפעלו להעמקת והרחבת הקשרים עם מדינות נוספות באזור.

בשיחה בין השרים, שהתקיימה באווירה ידידותית, סיכמו השניים כי בקרוב יקיימו פגישת עבודה ראשונה, נמסר מלשכת השר.