נתניהו מחכה לביידן, בלינקן לאבו מאזן: "מחויבים ל-2 המדינות"

הטלפון מהנשיא ביידן לנתניהו עוד לא הגיע, וגם מזכיר המדינה בלינקן לא התקשר או פרסם ברכה רשמית מטעמו על הניצחון בבחירות. עם זאת, האחרון שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אמש: "הדגשתי את הצורך של כל הצדדים להרגיע בדחיפות את המצב בגדה המערבית"

זמן צפייה: 01:12

בזמן שבלשכתו של בנימין נתניהו ממתינים לשיחה מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התקשר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בלילה (בין שישי לשבת) ושב על מחויבותה של ארצו לפתרון שתי המדינות.

"לי ולנשיא עבאס הייתה שיחה טובה", צייץ בלינקן בטוויטר. "שבתי על המחויבות שלנו לפתרון שתי המדינות והדגשתי את הצורך של כל הצדדים להרגיע בדחיפות את המצב בגדה המערבית".

בינתיים, כשנתניהו כבר מקיים שיחות עם מנהיגים מרחבי העולם שמתקשרים לברך אותו, אך שיחה אחת שבולטת בהיעדרה היא זו שעדיין לא הגיעה מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. האמריקנים בירכו באופן רשמי באמצעות השגריר טום ניידס, אך עדיין לא התקיימה שיחה בין רה"מ המיועד לבין נשיא ארה"ב, וגורם אמריקני אמר כי שיחה כזו צפויה להתקיים במהלך הימים הקרובים.

אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

שלשום התקשר מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן לראש הממשלה יאיר לפיד ובירך אותו על השותפות לאורך השנה האחרונה, אך לנתניהו הוא לא התקשר וגם לא פרסם ברכה רשמית מטעמו. יש לציין כי ברקע ישנה סלידה אמריקנית מהשתלבות של בן גביר בממשלה, והחשש כי בן גביר וסמוטריץ' ישתלבו בתפקידים משמעותיים בממשלה המתהווה.