ביידן שוחח שוב עם רה"מ; דאגה בארה"ב: "לישראל אין מטרות ברורות"

בפעם השמינית מתחילת המלחמה ושעות אחרי שחרורן של יוכבד ליפשיץ ונורית קופר משבי חמאס, שוחח נשיא ארה"ב עם ראש הממשלה. ביידן הדגיש כי יש להמשיך את הסיוע ההומניטרי לעזה, ואמר כי הוא "מחויב להמשיך במאמצים לשחרור כל החטופים"

הנשיא ביידן בפגישתו עם נתניהו בתל אביב
הנשיא ביידן בפגישתו עם רה"מ נתניהו בתל אביב | צילום: רויטרס

בפעם השמינית מתחילת המלחמה, שנכנסת הבוקר (שלישי) ליומה ה-18, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הלילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשיחה הדגיש ביידן את הצורך ב"הזרמה מתמשכת" של סיוע הומניטרי לעזה, כך מסר הבית הלבן. השיחה התקיימה שעות אחרי ששוחררו משבי חמאס החטופות יוכבד ליפשיץ ונורית קופר. ביידן בירך על המהלך, והוסיף כי הוא "מחויב להמשיך במאמצים לשחרור כל החטופים שנשבו על-ידי חמאס". במקביל, דווח בניו יורק טיימס כי גורמים בוושינגטון הביעו דאגה מכוונת ישראל להיכנס קרקעית לרצועת עזה, ואמרו כי "אין לה יעדים ברורים בנוגע למהלך".

בבית הלבן אמרו עוד כי ביידן עדכן את נתניהו בנוגע לתמיכה של וושינגטון בירושלים בכל הנוגע לסיוע הצבאי, "כולל פריסה של כוחות של צבא ארה"ב". בתוך כך, דיווח "וושינגטון פוסט" כי ממשל ביידן נערך לאפשרות של פינוי מאות אלפי אזרחים אמריקנים מהמזרח התיכון, "אם שפיכות הדמים בעזה תימשך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

בתוך כך, הבוקר נחת נשיא צרפת עמנואל מקרון בישראל. הוא צפוי להיפגש עם משפחות החטופים, ולאחר מכן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד, נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.