ארה"ב הטילה סנקציות על ארגון הטרור "גוב האריות" בשכם

מחלקת המדינה הודיעה שסנקציות הוטלו על ארגון הטרור שמרכזו בשכם. "נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לדרוש דין וחשבון על מי שמאיימים על היציבות באזור"

מחבל מ"גוב האריות" בשכם
מחבל מ"גוב האריות" בשכם | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

מחלקת המדינה של ארה"ב הטילה היום (חמישי) סנקציות על ארגון הטרור "גוב האריות" שמרכזו בעיר שכם שבצפון השומרון, והיה אחראי על פיגועים כלפי כוחות צה"ל ואזרחים ישראלים בשטחים.

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מת'יו מילר, כתב כי "באוקטובר 2022, ארגון הטרור 'גוב האריות' לקח אחריות על מספר פיגועי ירי בכבישים באזור שכם. אנשי הארגון פתחו באש לעבר כלי רכב ישראלים שנסעו קרוב להתנחלות אלון מורה הסמוכה, ופצעו נהג מונית וגרמו נזק לכלי רכב. בפיגוע נפרד נורו יריות רבות לעבר ההתנחלות הר ברכה ביו"ש".

"בספטמבר 2022, אנשי 'גוב האריות' פצעו והרגו אזרחים פלסטינים במהלך עימותים עם כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית בשכם. כמו כן, באפריל 2024 דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים כי אנשי ארגון הטרור תקפו כוחות ישראליים בנשק קל במחסום ישראלי בשכם", הוסיף דובר מחלקת המדינה.

"גוב האריות
פעילי "גוב האריות

עוד נכתב בהודעה, כי "ארצות הברית מגנה כל מעשי אלימות המבוצעים ביהודה ושומרון, יהיו המבצעים אשר יהיו, ואנו נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לדרוש דין וחשבון על מי שמאיימים על השלום והיציבות באזור זה".