פרטים חדשים: הלחץ האמריקני על ישראל - ותגובת הרמטכ"ל

שר החוץ האמריקני אמר בקבינט המלחמה בסוף השבוע כי "ישראל צריכה לפעול יותר כדי למנוע פגיעה בבלתי-מעורבים". הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי השיב לו: אם היינו מקשיבים לגנרלים ששלחתם - התוכניות היו עוד יותר אגרסיביות

זמן צפייה: 01:21

בסופו של היום ה-29 ללחימה, הפלסטינים מדווחים הערב (שבת) על אלפי הרוגים מאז 7 באוקטובר, ובמהלך הפגישות של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בסוף השבוע, הוא אמר בקבינט המלחמה כי יש פגיעה משמעותית בבלתי מעורבים - ושישראל צריכה לפעול ביתר שאת כדי למנוע זאת. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי השיב לבלינקן, לפי שני מקורות שמעורים בפרטי הדיון, שאם ישראל הייתה מקשיבה לגנרלים שארה"ב שלחה - היו יותר נפגעים בעזה.

הרמטכ"ל התכוון בדבריו לקצינים האמריקנים שנשלחו לאזור בתחילת המלחמה ומסייעים לישראלים בגיבוש התוכניות. כלומר, רב-אלוף הלוי הודף את אותה טענה של בלינקן לפגיעה בבלתי-מעורבים.

חרבות ברזל ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

אמירה מעניינת נוספת של בלינקן, שנאמרה לא רק בקבינט המלחמה, אלא גם בפגישותיו עם בכירים ישראלים: "יש תמיכה אצלנו כלפי ישראל מקיר לקיר, אבל אחרי שאמרתי את זה - מה שקורה בדעת הקהל מדאיג. רואים בניינים נופלים בעזה, ילדים נהרגים. זה מקשה עלינו. אם אתם רוצים מערכה ארוכה - חייבים להכנס אלמנטים של סיוע הומניטרי רחב". בין היתר, בלינקן מתכוון לאותה בקשה להפוגות הומניטריות שנענו עד כה בשלילה מצד ישראל - עד להתקדמות בסוגיית החטופים.