סאליבן: "אין תנאים מוקדמים לביקור נתניהו. כשיגיע הזמן - נודיע"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב אמר כי ממשל ביידן "נחוש להבטיח שאיראן לא תגיע לנשק גרעיני. אין ולא יהיה לה נשק כזה". על סוגיית יחסי ישראל-סעודיה: "האינטרס שלנו הוא שזה יקרה ולמעשה, הממשל הנוכחי הוא שיצר את הצעד הראשון לקירוב בין המדינות על-ידי פתיחת המרחב האווירי של סעודיה"

רה"מ נתניהו לצד היועץ לביטחון לאומי האמריקני סאליבן
רה"מ נתניהו לצד היועץ לביטחון לאומי האמריקני סאליבן | צילום: קובי גדעון / לע"מ

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, אמר כי "אין תנאים מוקדמים לביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן. נודיע על כך כשיגיע הזמן". הלילה (שישי) אמר סאליבן כי קיים ביום רביעי שיחת ועידה עם ראש המל"ל צחי הנגבי, שאליה הצטרף גם ראש הממשלה. לדברי סאליבן, הדיווחים על המתיחות בין נתניהו לביידן "נופחו על-ידי התקשורת".

לדבריו, הממשל האמריקני לא ויתר על יחסי ישראל-סעודיה - ועדיין עובד לנרמול היחסים בין המדינות". סאליבן התייחס גם לסוגיית הגרעין האיראני - והדגיש: "אנו נחושים להבטיח שאיראן לא תגיע לנשק גרעיני, וכן - ננקוט את הפעולות הנדרשות כדי שזה לא יקרה. לאיראן אין ולא יהיה נשק גרעיני".

"יש לנו את האינטרס לקדם נרמול יחסים בין ישראל לסעודיה", אמר סאליבן - והוסיף: "למעשה, הממשל הנוכחי הוא שיצר את הצעד הראשון לקירוב בין שתי המדינות, בפתיחת המרחב האווירי של סעודיה לטיסות מישראל". לדברי סאליבן, "בסופו של דבר, להגיע לנורמליזציה מלאה זה אינטרס ביטחוני לאומי של ארה"ב".

עובדים במתקן גרעיני באיראן
עובדים במתקן גרעיני באיראן

כאמור, בדבריו התייחס היועץ לביטחון לאומי לסוגיית הגרעין האיראני. הוא המשיך והדגיש כי ארה"ב "תמשיך לשלוח מסרים ברורים לגבי ההשלכות, ובמקביל תחפש דרכים דיפלומטיות כדי להשיב את תוכנית הגרעין של איראן לקופסה".