רה"מ לחץ, דרמר והנגבי התנגדו: הדיון החשאי והמתקפה על ביידן

קרב גרסאות בחזית האמריקנית: אחרי דבריו התקיפים התקיף של נתניהו נגד ממשל ביידן אתמול בנוגע למשלוחי הנשק - פורסמו פרטים חדשים מפגישה החשאית שהתכנסה לפני כן, שבה ביקש השר דרמר מנתניהו להמתין עם הביקורת על וושינגטון - עד לפגישה בבית הלבן. בכיר ישראלי: "נתניהו קיבל את ההחלטה בניגוד לעמדת יועציו; בממשל ביידן זועמים"

זמן צפייה: 01:09

אחרי דבריו התקיפים של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול נגד ממשל ביידן - פורסמו הערב (רביעי) במהדורה המרכזית פרטים מהפגישה החשאית שהתכנסה לפני כן. השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ביקש מנתניהו להמתין עם מתיחת ביקורת פומבית על וושינגטון - עד לפגישה בבית הלבן.

בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 כי "נתניהו קיבל את ההחלטה בניגוד לעמדת היועצים והשרים שעמם שוחח". הוא הוסיף כי "הדברים עוררו זעם גדול בממשל ביידן וזוהו כנפיצים פוליטית".

ראש המל"ל צחי הנגבי והשר רון דרמר
ראש המל"ל צחי הנגבי והשר רון דרמר | צילום: רויטרס

בתוך כך, דרמר והנגבי המריאו לארה"ב לשורת פגישות עם בכירים אמריקניים בנושאים ביטחוניים. בצל דיווחים על ביטול הפגישות מחר, אמר בכיר ישראלי לחדשות 13 כי טרם התקבלה הודעה רשמית בנושא. עם זאת, יתר הנציגים המקצועיים שהיו אמורים להצטרף לנסיעה - לא ייצאו.

אמש נראה כי היחסים מול ארה"ב ספגו מהלומה נוספת, כאשר נתניהו הטיח כאמור ביקורת על ארה"ב בנושא משלוחי הנשק, וביקש כי וושינגטון תחדש את האספקה לישראל. לאחר פרסום הסרטון, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי הממשל "ממשיך לבחון משלוח אחד של פצצות" - אך שאר המשלוחים נותרו ללא שינוי.

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר אמרה בתדרוך לעיתונאים: "אין לנו מושג על מה נתניהו מדבר".