גורם המעורה במו"מ לעסקת חטופים: "מוקדם להספיד את המגעים"

אחרי שחמאס סירב להצעה הישראלית לעסקה, והודיע כי הוא מוכן למהלך "רק עם סיום הלחימה והפסקת אש מוחלטת" - אמר גורם ישראלי המעורה במגעים כי "עוד מוקדם להספיד את המו"מ". ביממה הקרובה - המתווכות צפויות להעביר לירושלים עדכונים בנושא

זמן צפייה: 01:18

גורמים המעורים היטב בפרטי המשא ומתן שמתנהל כעת על עסקת חטופים נוספת, מסרבים להספיד את המגעים הנוכחיים - כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. על פי הגורמים, בשעות אלו מתנהלות שיחות משמעותיות בין גורמים קטריים ומצריים לבין גורמים מטעם חמאס בנושא, זאת על אף שחמאס הוציא היום הודעה רשמית, בה הודגש כי לא יסכימו ללכת לעסקה עד שלא יהיה "סיום של הלחימה והפסקת אש כוללת".

ישראל כבר אמרה כי היא לא מוכנה להסכים לתנאי הזה שמציב ארגון הטרור, וראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכך היום, ואמר: "לא נעצור עד שנשלים את כל יעדי המלחמה, בהם שחרור החטופים".

מחאת משפחות החטופים בעקבות האסון בשג'אעיה חרבות ברזל
מחאת משפחות החטופים אמש בעקבות האסון בשג'אעיה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחרי השיחות שיתנהלו במהלך היממה הקרובה, ישראל צפויה לקבל עדכון באשר לכוונות חמאס, על הנכונות להתפשר במקומות מסוימים, ורק אז בישראל יוכלו לומר לאן פניה של יוזמת מתווה החטופים ששמה ישראל על השולחן, בין היתר, בעקבות לחץ ציבורי במהלך הימים האחרונים.

הערב יתקיים דיון של קבינט המלחמה שבו ידונו, בין היתר, גם בסוגיית עסקת החטופים. כמו כן, בקרוב ידונו בישראל על המעבר מהשלב הנוכחי של הלחימה, לשלב הבא שלה, לרבות היערכות הכוחות בתוך עזה.