בג"ץ סירב לבקשת הדחייה בעניין חומש, הממשלה תכריע עד יום שני

פרסום ראשון: בית המשפט העליון דחה את בקשת המדינה לדחות את ההכרעה בעניין פינוי חומש, והדיון ייערך כמתוכנן ביום שני הקרוב. מנגד - הממשלה החדשה הבטיחה לפעול להסדרת ההתיישבות והמשך פעילות הישיבה במקום

זמן צפייה: 01:15

פרסום ראשון: נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, הודיעה היום (שלישי) למשרד הביטחון ולמשרד המשפטים כי הדיון שנקבע ליום שני הקרוב בנושא פינוי התיישבות חומש יתקיים כסדרו. בכך דחתה חיות את בקשתה של המדינה לדחות את הדיון לחודש מרץ, בעקבות חילופי השלטון.

זה מכניס כמובן את הממשלה החדשה, שתושבע ארבעה ימים קודם לכן, לאירוע מאוד רגיש. שר הביטחון היוצא בני גנץ הודיע כבר שדין חומש להתפנות, ובנוסף לכך זוהי דרישת בג"ץ, שהכריע בעניין פינוי חומש. אולם הממשלה הנכנסת השמיעה לאחרונה לתיקון חוק ההתנתקות, כך שיאפשר את המשך הפעילות של הישיבה במקום. כמו כן נשמעו התחייבויות מצד חברים בליכוד ובמפלגות אחרות שהם יפעלו להסדרת ההתיישבות שם.

כל הסדרה כזו בחומש, צריך להבהיר, תגרור ביקורת גם מהקהילה הבינלאומית. אמנם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יחזיק בסמכויות באזור, כך לפחות רשמית לפי ההסכמים הקואליציוניים, אבל ראש הממשלה המיועד נתניהו אמר בראיונות לעולם כי ההחלטות יעברו דרכו ודרך שר הביטחון. היום נשיאת בית המשפט העליון מציבה בפניו עוד מוקש מאוד רגיש.

מתנחלים עולים לחומש
מתנחלים עולים לחומש | צילום: סדאם סלאח

מ"יש דין", המייצגת את בעלי הקרקעות בעתירת פינוי חומש, נמסר בתגובה: "בזמן שהממשלה החדשה רוצה להכשיר גזל קרקעות ולבטל את מעט אמצעי האכיפה הקיימים שממילא מתעלמים מהם, בג"ץ חייב להגיד באופן ברור: גניבה היא לא חוקית. המדינה מאותתת שחומש היא עיר מקלט לעבריינים ועל כל מי שמאמין בשיוויון אסור לשתוק. על בית המשפט לקבוע כי יש לפנות את חומש באופן מיידי ולאפשר לבעלי הקרקעות החוקיים לשוב אליהם".