גורם מדיני: "קטר גוררת רגליים, לא בטוח שראש המוסד ייצא לקהיר"

בצל הקושי במגעים לעסקת חטופים, גורם מדיני מסר לחדשות 13 כי הגעתו של דדי ברנע לסבב הפגישות בקהיר בתחילת השבוע הבא מוטלת בספק, מאחר וקטר לא נענתה לבקשת ישראל להגביר את הלחץ על חמאס. הגורם אמר כי ישראל לא תשתתף ב"הצגה ריקה מתוכן" שמארגנת ארה"ב

זמן צפייה: 01:37

בצל הקושי במגעים לעסקת חטופים, גורם מדיני מסר היום (שישי) לחדשות 13 כי "יש גרירת רגליים משמעותית של קטר - ולא בטוח שראש המוסד דדי ברנע יצא לפסגה בקהיר", בהתייחסות לסבב הפגישות בקהיר שבמצרים שאמורות להתקיים בתחילת שבוע הבא, בהשתתפות ראש ה-CIA.

הגורם הסביר כי בשיחות בין המתווכות עלתה בקשה ברורה לקטר שתפעיל לחץ על חמאס - לרבות בעזרת גירוש משפחות וראשי טרור מהרצועה, וכן בסגירת חשבונות שמשמשים פעילי טרור. קטר טרם פעלה באופן זה.

עוד נאמר כי נסיעה תעלה את רף הציפיות בקרב הציבור ומשפחות החטופים, וצריך שתהיה סיבה אמיתית לכך. נמסר כי ישראל לא תשתתף ב"הצגה ריקה מתוכן" שמנסה לארגן ארה"ב.

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני
ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (ארכיון) | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ברקע הביקורת מארצות הברית, הקבינט המדיני-ביטחוני הסמיך הלילה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת השרים יואב גלנט ובני גנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. "סיוע מוגבר זה ימנע משבר הומניטרי והוא הכרחי להבטחת המשך הלחימה ולהשגת יעדי המלחמה", נמסר, ולאור זאת תאפשר ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז, וכן את הגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום.

בבית הלבן בירכו על החלטת הקבינט, וציינו כי הצעדים הללו צריכים להתבצע במהירות ובאופן מלא.  מלשכת השר בן גביר נמסר תחילה כי לא התקיימה הצבעה, אך בהמשך עדכנו אנשי ראש הממשלה כי התקיימה הצבעה בתחילת הישיבה, לפני שבן גביר הגיע. "ממתי עושים הצבעה בתחילת ישיבה?! מעולם לא. תמיד עושים בסוף", זעם בן גביר, "ידעתם שאני מתעכב בישיבה ביטחונית. ידעתם שאני אתנגד, אז רצתם לעשות מחטף בתחילת הישיבה. איזו מן התנהגות זו. ככה גונבים החלטות קריטיות בקבינט?!". בעקבות השיחה הודיעו בלשכת רה"מ כי לפרוטוקול יירשם שבן גביר התנגד.