ראשי המוסד וה-CIA נפגשים בקטר: "דנים בקידום עסקה נרחבת"

דדי ברנע הגיע לביקור נוסף בדוחא. על הפרק: פגישה עם ראש ממשלת קטר וראש ה-CIA וויליאם ברנס וקידום "עסקת חטופים נרחבת יותר, שתכלול גם גברים, חיילות וחיילים". משרד החוץ הקטרי: "פועלים להארכת הפוגת האש"

ראש המוסד דוד ברנע דדי
ראש המוסד דדי ברנע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש המוסד דדי ברנע הגיע היום (שלישי) לביקור נוסף בדוחא שבקטר, שם הוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת קטר וראש ה-CIA ויליאם ברנס. מטרת הפגישה היא לדון בעסקת חטופים גדולה, כך דיווחו שלושה מקורות לעיתון "וושינגטון פוסט". נציגים מצריים ישתתפו גם הם בפגישה, כך על פי דיווחים בקהיר.

לפי הדיווח, ראש ה-CIA חותר לעסקה נרחבת מזו שיצאה לפועל בימים האחרונים, שתכלול לא רק נשים וילדים - אלא גם חיילים וחיילות. במסגרת העסקה שנידונה בדוחא, ישראל תתחייב להפסקת אש ארוכה יותר, תוך התחשבות בדרישה הישראלית מחמאס לשחרר 10 חטופים בתמורה לכל יום הפוגה מעבר לעסקה המקורית, שיצאה לפועל ביום שישי האחרון.

עוד על פי הדיווח, ברנס דוחף לשחרור החטופים בעלי האזרחות האמריקנית משבי חמאס. בכירים אמריקנים מעריכים כי מדובר ב-8 או 9 בני אדם.

ראש ה-CIA ויליאם ברנס
ראש ה-CIA ויליאם ברנס | צילום: רויטרס

בכיר ישראלי אמר הערב לחדשות 13 כי "אנחנו רוצים להוביל לשחרור של אזרחים ישראלים נוספים, אבל בצמידות להפוגה הנוכחית. לשם כך פועל ראש המוסד בקטר". עוד הוא הוסיף: "הטענה של חמאס שהוא לא יודע להגיע לנשים וילדים היא טענה שקרית".