אוחנה הציג את תמונת החטוף בפרלמנט הפרגוואי - וזכה לתשואות

במהלך נאום שנשא בפרלמנט באסונסיון, יו"ר הכנסת הודה למדינה הדרום אמריקנית על תמיכתה בישראל מאז 7 באוקטובר והניף מעל דוכן הנואמים את תמונתו של אורי דנינו, שנחטף ונרצח בשבי חמאס: "על העולם ללחוץ על חמאס כדי שנוכל להשיב את כל החטופים הביתה". בקהל ישב אביו של דנינו, שזכה לחיבוק חם מהמחוקקים

זמן צפייה: 00:19

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה זכה היום (שלישי) לתשואות כאשר הציג במהלך נאומו במליאת בית הנבחרים של פרגוואי את תמונתו של אורי דנינו, שנחטף ב-7 באוקטובר וגופתו חולצה ממנהרה ברפיח לצד גופותיהם של חמישה חטופים נוספים שנרצחו על-ידי המחבלים ששבו אותם.

במהלך הנאום ישבו בשורה הראשונה של המליאה אבי חסידים, אביו של נאור שנרצח בקיבוץ כפר עזה בשבת השחורה, ואלחנן דנינו, אביו של אורי - שזכה למחיאות כפיים סוערות מהמחוקקים לאחר שתמונת בנו הוצגה. "אורי הוא לא רק בנו של אלחנן, הוא הבן והאח של כולנו, אלו הילדים שלנו. העולם חייב ללחוץ על חמאס כדי שנוכל להשיב אותם הביתה", אמר אוחנה לאחר שהציג את האב השכול.

בהמשך, יו"ר הכנסת הציג לחברי הפרלמנט מעל דוכן הנואמים גם את תמונתם של סיון אלקבץ ונאור חסידים, שנרצחו בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר. לאחר שסיפר את סיפורם הקשה של בני הזוג מאותה שבת, אוחנה הציג את אביו של נאור, אבי - שזכה גם הוא למחיאות כפיים מצד הנוכחים.

אלחנן דנינו, אביו של אורי, זוכה למחיאות כפיים בפרלמנט של פרגוואי
אלחנן דנינו, אביו של אורי, זוכה למחיאות כפיים בפרלמנט של פרגוואי | צילום: נתן ווייל, דוברות הכנסת
אלחנן דנינו, אביו של אורי, זוכה למחיאות כפיים בפרלמנט של פרגוואי
צילום: מריה אליסה

בהתייחסות למצב הביטחוני, אוחנה אמר לחברי הפרלמנט: "עשרות אלפי אזרחים ישראליים עקורים מבתיהם בצפון המדינה. במשך כמעט כשנה ארגון הטרור חיזאללה, שמקבל הוראות ממפעיליו באיראן, יורה על אזרחים חפים מפשע ומחריב את בתיהם. אף אזרח באסנסיון, פריז או ניו יורק לא היה משלים עם מציאות כזאת – גם לא אנחנו. עשינו מעל ומעבר במאמצים לחפש פתרון שאינו צבאי. הגענו לנקודה שבה עלינו לומר - עד כאן".

יו״ר בית הנבחרים של פרגוואי, ראול לטורה, אמר לאחר מכן בפנייה לאוחנה: ״אדוני היו"ר, כשתחזור לארצך עם משלחתך מסור מסר מאיתנו להורי הקורבנות והחטופים - אתם לא לבד. אנחנו תומכים בכם. גם אם נהיה היחידים לתמוך בכם נתמוך בכם ונעמוד לצד אחינו - ישראל". לאחר מכן, לטורה העניק ליו"ר הכנסת את את "עיטור הקונגרס" - האות הגבוה ביותר שמוענק על ידי בית הנבחרים הפרגוואי.

אמיר אוחנה בפרלמנט של פרגוואי
צילום: מריה אליסה

על-פי הודעת לשכת יו"ר הכנסת, אוחנה ומשלחתו יחנכו מחר יחד עם נשיא פרגוואי, סנטיאגו פנייה, את שגרירות ישראל באסונסיון. בהמשך ביקורו בדרום אמריקה, יו"ר הכנסת ייפגש עם נשיא ארגנטינה, חביאר מיליי, לצד שורת בכירים בממשלתו, ובהם שרת החוץ ושר ההגנה.