מחאת קונסולי ישראל בארה"ב: "לא יכולים לבצע את עבודתנו"

בשיא המתיחות מול הבית הלבן והקהילות היהודיות, הקונסולים שלחו מברק לשר החוץ אלי כהן ובו הם טוענים כי "אין לנציגויות כל תקציב לנסיעות עבודה, לפגישות ולכנסים". ממשרד החוץ נמסר: "לאחרונה הצליחו באוצר להשיג תקציב מיוחד לאירועי שנת ה-75 למדינה"

זמן צפייה: 01:34

בשיאה של תקופה רגישה מול ארצות הברית ומול הקהילות היהודיות, הערב (שלישי) מתפרסם במהדורה המרכזית כי קונסולי ישראל בארצות הברית ניסחו מברק אותו הם שלחו למשרד החוץ ולשר אלי כהן ובו הם כתבו "הידיים שלו כבולות, בגלל משבר תקציבי אנחנו לא יכולים לעשות כלום".

עוד נטען במברק כי "אין לנציגויות כל תקציב לנסיעות עבודה, אין ביכולתנו להיפגש עם חברי קונגרס, אנשי ממשלה וראשי קהילות יהודיות, אין תקציב לאף אירוע או כנס – כולל יום העצמאות וימי זיכרון, נאלצנו לבטל אירועים שתוכננו".

כל זה קורה במקביל לכך שמקצצים שעות נוספות לעובדים בקונסוליות השונות. בנוסף הקונסולים כותבים כי הם פנו לשגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג, וכי המכתב הוא גם על דעתו. מדובר על צעד דרמטי מצד הקונסולים, בזמן שהם מנסים לטפל בענייני BDS ובאנטישמיות, ובעצם לא יכולים לבצע את תפקידם הבסיסי.

ממשרד החוץ נמסר: "התקציב ההמשכי של משרדי הממשלה מקשה על הפעילות של נציגויות ישראל בעולם. שר החוץ ומנכ"ל משרד החוץ פועלים כדי לאפשר הסטת תקציב לטובת פעילות הנציגויות. לאחרונה הצליחו באוצר להשיג תקציב מיוחד לאירועי שנת ה-75 למדינה".