טורקיה מחזירה את השגריר מישראל: "נתניהו מחוק"

משרד החוץ באנקרה הודיע על החזרת השגריר הטורקי בישראל להתייעצויות, זאת בשל "האסון ההומניטרי בעזה, שנגרם כתוצאה מהתקיפות של ישראל נגד אזרחים". ארדואן: "נתניהו כבר לא אדם שאפשר לדבר איתו בשום צורה". בישראל תקפו: "נשיא טורקיה מתייצב לצד ארגון הטרור חמאס"

ארדואן נואם באיסטנבול
ארדואן נואם באיסטנבול | צילום: רויטרס

טורקיה הודיעה היום (שבת) על החזרת השגריר שלה בישראל, סאקיר אוזקן טורונלר, להתייעצויות באנקרה, כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו". נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי "נתניהו כבר לא אדם שאפשר לדבר איתו בשום צורה. הוא מחוק מבחינתנו, השלכנו אותו לצד". עם זאת, יוגש כי אין מדובר בניתוק היחסים עם ישראל.

"בשל האסון ההומניטרי בעזה, שנגרם כתוצאה מהתקיפות של ישראל נגד אזרחים, כמו גם סירובה להפסקת אש ולהכנסת סיוע הומניטרי באופן שוטף - הוחלט להחזיר את השגריר", נמסר מטעם משרד החוץ באנקרה.

ממשרד החוץ בירושלים נמסר עם צאת השבת: "החלטת ממשלת טורקיה להחזיר את השגריר להתייעצויות בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמת הגנה עצמית שנכפתה עליה על-ידי ארגון טרור הגרוע מדעאש, היא צעד נוסף של נשיא טורקיה המתייצב לצד ארגון הטרור חמאס. מחבלי חמאס רצחו, טבחו והוציאו להורג מעל 1,400 איש וחטפו לעזה 240 בני אדם - בהם תינוקות, ילדים, נשים וזקנים. מעבר לכך, מחבלי חמאס משתמשים באוכלוסיית עזה כמגינים אנושיים, מונעים מהם מעבר לאזורים בטוחים וגונבים מהם דלק, מזון ומי שתייה. חמאס הוא האויב האמיתי של העם הפלסטיני ומבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".

הריסות בח'אן יונס אחרי הפצצות חיל האוויר
הריסות בח'אן יונס אחרי הפצצות חיל האוויר | צילום: רויטרס

בשבוע שעבר הפגינו מאות אלפים באיסטנבול בעקבות המלחמה ברצועת עזה ותקיפות צה"ל. המוחים קראו קריאות נגד ישראל ובעד הפלסטינים. נשיא ארדואן יצא למפגינים באיסטנבול כשהוא עוטה צעיף עם דגל פלסטין. ארדואן אמר להמונים: "חמאס הוא לא ארגון טרור. ישראל היא הכובשת, והיא מבצעת פשעי מלחמה". בעקבות ההתבטאויות של נשיא טורקיה, הודיע שר החוץ כהן: "הנחיתי להחזיר את הנציגים הדיפלומטיים מטורקיה לטובת קיום הערכה מחדש של יחסי ישראל-טורקיה".