הבית הלבן: "אין שינוי במדיניות אספקת הנשק לישראל"

ברשת NBC דווח כי ממשל ביידן שוקל להאט את קצב הסיוע הצבאי לישראל במטרה ללחוץ על נתניהו להיענות לדרישות ארה"ב בנוגע למלחמה בעזה. גורמים בוושינגטון מסרו בתגובה: "אין כל שינוי במדיניות ולא ניתנה הנחיה לבחון אותה". לפי הדיווח, נבדקת האפשרות לצמצם את היקף האמל"ח ההתקפי שנשלח לישראל - אך לא מערכות הגנה

זמן צפייה: 01:08

גורמים בבית הלבן הגיבו היום (ראשון) על הדיווח לפיו ממשל ביידן שוקל להאט את קצב משלוחי הנשק לישראל, ומסרו כי "לא הייתה כל הנחיה כזו למשרד ההגנה, ולא בקשה לבחון אותה". מוקדם יותר אמרו גורמים אמריקניים כי "אין שינוי במדיניות" של ארה"ב. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי התייחס גם הוא לנושא: "אנחנו מחוייבים לתמיכה בישראל במאבקה בחמאס. עשינו זאת מאז 7 באוקטובר וכך נמשיך. לא היה שינוי במדיניות שלנו".

מוקדם יותר היום דיווחה רשת NBC מפי בכירים אמריקניים כי בוושינגטון שוקלים להאט את קצב משלוחי הנשק, במטרה ללחוץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו להיענות לדרישות האמריקנים - לצמצם את היקף התקיפות ברצועה ולהגביר את הסיוע לתושבים בעזה, בין השאר באמצעות פתיחת מסדרונות הומניטריים נוספים. הדברים באים ברקע חוסר שביעות הרצון של ממשל ביידן מקצב המעבר ללחימה פחות עצימה בעזה, ומהאמירות שנשמעות בישראל, לפיהן המלחמה עשויה להימשך שנה - או יותר.

ההרס אחרי תקיפת צה"ל ברצועת עזה
הרס אחרי תקיפת צה"ל ברצועת עזה | צילום: רויטרס
משאיות עם סיוע הומניטרי במעבר רפיח
משאיות עם סיוע הומניטרי במעבר רפיח | צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

לפי הדיווח, ארה"ה מספקת לישראל, בין השאר, פצצות לתקיפות אוויריות, תחמושת ואמצעי הגנה אווירית. ב-NBC נטען כי האמריקנים לא צפויים להאט אספקת מערכות הגנה, בדגש על הגנה אווירית, ובוחנים מה כדאי לצמצם - כדי ליצור מנוף לחץ יעיל על ישראל. לפי הדיווח, ככל הנראה מדובר באמצעי לחימה התקפיים; תחמושת ומערכות לדיוק פצצות. עוד דווח כי אם ישראל תיענה לדרישות ארה"ב בנוגע למלחמה בעזה - יסופק לה יותר נשק משביקשה.