רעייתו של נשיא אוקראינה זלנסקי: "מחכים לסיוע מישראל"

כשהקרבות הקשים באוקראינה עדיין בעיצומם ורחוקים מסיום, רעייתו של הנשיא האוקראיני ולודמיר זלנסקי, אולנה, הגיעה השבוע לישראל כאורחת של רעיית הנשיא מיכל הרצוג. בריאיון לחדשות 13 היא סיפרה על המתרחש במדינתה, על הצורך בסיוע ישראלי - וניסתה להימנע מלבקר את נתניהו: "זה לא תפקידה של הגברת הראשונה"

זמן צפייה: 03:58

אולנה זלנסקי, רעייתו של נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, הגיעה השבוע לביקור בישראל כאורחת של מיכל הרצוג, רעייתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג. מטרת הביקור: קידום סוגיות הומינטריות. בריאיון לחדשות 13 ששודר הערב (רביעי) במהדורה המרכזית היא התייחס למלחמה בין אוקראינה לרוסיה - ותקפה את פוטין.

"אנחנו אסירי תודה על כל סיוע שאנחנו מקבלים מכל מדינה, כי אנחנו זקוקים לזה", היא אמרה - והוסיפה: "אנחנו מחכים עכשיו לסיוע מישראל ואיטליה, אנחנו מקווים מאוד שישראל תסייע לנו, כי היא מדינה טכנולוגית ומתקדמת".

על השאלה האם היא מאוכזבת מראש הממשלה בנימין נתניהו השיבה: "אין זה תפקידה של הגברת הראשונה להעריך את הצלחתו של הנשיא או ראש מדינה".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

לדברי רעייתו של זלנסקי, המצב באוקראינה "מזכיר מאוד את מה שקרה במלחמת העולם השנייה. מתבצעים מעשי אונס ופשעי מלחמה על-ידי הצבא הרוסי נגד אזרחינו. מצאנו גם קברי אחים בשטחים הכבושים".

היא התייחסה גם לדבריו החריפים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נגד בעלה, שאמר כי הוא "לא באמת יהודי": "הוא באמת יהודי. אני חושבת שזה מביש להזכיר את המוצא האתני של אדם בהקשר פוליטי או כל הקשר אחר".