אחרי ההכרה בסהרה המערבית: מלך מרוקו הזמין את נתניהו לביקור

מלך מרוקו מוחמד השישי הזמין הערב (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור במדינה. מלשכת נתניהו נמסר כי "ההזמנה שוגרה במכתב אישי חם שבו הודה המלך למדינת ישראל על נכונותה להכיר בריבונות מרוקו בסהרה המערבית"

מלך מרוקו מוחמד השישי ובנימין נתניהו
מלך מרוקו מוחמד השישי ונתניהו | צילום: רויטרס

אחרי שישראל הכירה בסהרה המערבית, מלך מרוקו מוחמד השישי הזמין הערב (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור במדינה. מלשכת נתניהו נמסר כי "ההזמנה שוגרה במכתב אישי חם שבו הודה המלך למדינת ישראל על נכונותה להכיר בריבונות מרוקו בסהרה המערבית.

"המלך מוחמד השישי כתב לראש הממשלה כי ״הביקור יפתח אפשרויות חדשות לחיזוק היחסים בין מדינותינו״. בעקבות ההזמנה, ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי ושר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, סיכמו לתאם מועד קרוב לביקורו הראשון של ראש הממשלה נתניהו במרוקו".

מדבר סהרה
מדבר סהרה | צילום: iStock

כזכור, מוקדם יותר השבוע פרסמה לשכתו של מלך מרוקו כי התקבלה איגרת מראש הממשלה בנימין נתניהו בה יידע אותו כי ישראל מכירה בריבונותה של מרוקו על שטחי סהרה המערבית - הנתונים במחלוקת בינלאומית. בישראל טרם התייחסו לעניין.

על פי הודעת המלך, "נתניהו הדגיש כי עמדתה של ארצו תבוא לידי ביטוי במעשים ובמסמכים של ממשלת ישראל". הוא הוסיף כי הם יודיעו גם לאו"ם ולארגונים האזורים והבינלאומיים בהם ישראל חברה, וכן יידעו את כל המדינות להן יש קשרים דיפלומטיים עם ישראל על החלטה זו.