לאחר חתימת הסכם הסחר: השר ברקת במשלחת לווייטנאם

הביקור במדינה מגיע על רקע חתימת הסכם הסחר החדש, ועל ציון 30 שנים של יחסים עם ישראל. זהו ההסכם השלישי שנחתם בשנים האחרונות עם מדינה אסייתית, לאחר ההסכמים עם קוריאה הדרומית ואיחוד האמירויות. השר ברקת: "חשיבותה של אסיה כשוק ייצוא עבור ישראל הולכת ועולה עם השנים. בתוך יבשת הענק הזו, בולטות וייטנאם וסינגפור כשותפות כלכליות משמעותיות של מדינת ישראל"

זמן צפייה: 00:07

לאחר שנחתם הסכם הסחר החופשי בין ישראל לוייטנאם בחודש שעבר, שר הכלכלה ניר ברקת נסע היום (שני) לביקור עסקי במדינה, שהוא עומד בראשה של משלחת מטעם מכון היצוא ומנהל סחר חוץ. ברקת: "זהו ביקור חשוב והיסטורי שפותח את השערים של אסיה למדינת ישראל ויעצים את הקשרים שלנו באיזור. חשיבותה של אסיה כשוק יצוא עבור ישראל הולכת ועולה עם השנים. בתוך יבשת הענק הזו, בולטות וייטנאם וסינגפור כשותפות כלכליות משמעותיות של מדינת ישראל".

ברקת השתתף בטקסח ניכת בית חולים חדש בבעלות הישראלי ד"ר רפי קוט בהו צ'י מין. ד"ר קוט מסר כי "וייטנאם מצביעה נגדנו בכל הזדמנות באו"ם ובועידות בין לאומיות. כדי לקדם איתם עסקים, צריך לפתור קודם כל את העניין הזה. הגיע הזמן להגיד להם בפנים - כדי להביא לשדרוג ביחסים הכלכליים, חובה על הוייטנאמים לעמוד לצידנו מדינית". ברקת ענה בתגובה: "ארדן אמר לי שאין ספק שדווקא דרך העסקים נוכל לשנות את העמדות המדיניות של וייטנאם ומדינות המזרח הרחוק באשר לנו".

כמו כן, השר צפוי לקיים פגישות מקצועיות עם שר המסחר והתעשייה של וייטנאם ועם שר המדע והטכנולוגיה המקומי. את ביקורו בוייטנאם יחתום השר ברקת בסיור במפעל "Vinfast", מותג המכוניות הוייטנאמי המשווק גם בישראל, אשר השקיע במספר חברות טכנולוגיה ישראליות בולטות מתחום האוטומוטיב, האנרגיה והבינה המלאכותית.

שר הכלכלה ניר ברקת
שר הכלכלה ניר ברקת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, ביקורו של השר ברקת מגיע על רקע חתימת הסכם הסחר החופשי עם וייטנאם, וכן ציון השנה ה-30 ליחסים בין ישראל ו-וייאטנם. זהו ההסכם השלישי שנחתם בשנים האחרונות עם מדינה אסייתית, לאחר ההסכמים עם קוריאה הדרומית ואיחוד האמירויות.