פרסום ראשון: החלטת הקבינט והאיום הפלסטיני

הקבינט אישר העברת כסף לרשות ולא לעזה - הפלסטינים מאיימים לא לקחת את הכסף. בכירים בישראל: הפלסטינים טוענים שגם הכסף לעזה שייך להם; חרף האיומים - הפלסטינים ייקחו את התשלום. גורמים פלסטיניים: לרשות מוסדות בעזה, ולא ייתכן שינוכו הכספים 

זמן צפייה: 00:52

פרסום ראשון: ברשות הפלסטינית זועמים על ישראל שקיזזה את הכספים שמיועדים לעזה, מכספי הרשות שיועברו אליה, ומאיימים לא לקחת את הכסף אם לא יאפשרו להם לקבל גם את הכספים לעזה, כך פורסם הערב (שבת) במהדורת השבת.

בכירים ברשות הפלסטינית פנו בסוגיה הזו גם לאמריקנים. ההערכה בישראל היא שחרף האמירות הללו של הרשות, היא לבסוף תיקח את הכסף. החלטה סופית תתקבל מחר ברמאללה.

הרשות הפלסטינית, המוקטעה ברמאללה
המוקטעה ברמאללה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב על הפרסום בחדשות 13: "ראיתי הערב פרסום לפיו ברשות הפלסטינית 'מאיימים' שלא ייקחו את כספי המיסים ללא קיזוז הכספים המיועדים לעזה. כמי שהתנגד להחלטה האווילית להעביר לבעלי הברית של חמאס ולו שקל אחד, אני קורא להם להיות נחושים בעמדתם ולא לקבל את הכסף. את הקונספציה לפיה הרשות שונה מחמאס, בזמן שבכיריה מהללים בגלוי את מבצעי הטבח באחינו ואחיותינו ומשלמים משכורות לרוצחי ילדינו, חייבים לעקור מהשורש. אני קורא לראש הממשלה ושר האוצר לא להעביר להם ולו שקל".